اخبار محرمانه
محاسبه عوارض آزادراه‌ها بر اساس پیمایش در مرحله اجرا
شنبه 23 آذر 1398 - 20:10:48
اخبار محرمانه - صدا و سیما / ​طرح محاسبه پرداخت عوارض آزادراهی بر مبنای پیمایش برای تحقق عدالت اجتماعی در چهار آزادراه دولتی کشور اجرایی می‌شود.
خداداد مقبلی، معاون برنامه ریزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام این مطلب گفت: طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی در مرحله نخست در آزادراه‌های دولتی تهران-قم، تهران-ساوه، تهران-قزوین و قزوین-زنجان که طرح عوارض الکترونیکی (ETC) در آن‌ها محقق شده است، اجرا می‌شود و در مرحله بعد در سایر آزادراه‌های کشور عملیاتی خواهد شد.
مقبلی با بیان این که طرح یاد شده برای تحقق عدالت اجتماعی اجرا می‌شود، افزود: پیش از این استفاده کنندگان از شبکه آزادراهی کشور، کل عوارض مسیر را پرداخت می‌کردند، اما بر اساس طرح جدید، رانندگان به اندازه‌ای که از آزادراه‌ها استفاده کنند، به همان میزان نسبت به پرداخت عوارض اقدام می‌کنند.
وی در خصوص زیر ساخت‌ها و تمهیدات مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت: در حال حاضر مشکلی برای اجرای طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی وجود ندارد و زیر ساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز اجرای طرح آماده است.
مقبلی افزود: در شرایط فعلی دوربین‌های موجود در آزادراه‌ها ضمن خواندن پلاک وسیله نقلیه متخلف، سرعت آن‌ها را محاسبه کرده و بر اساس فرمول‌های موجود، اعمال جریمه برای خودرو‌های مختلف انجام می‌شود، برای اجرای طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی، دوربین‌ها و تجهیزات دیگری نیز مورد نیاز است که این تجهیزات در همه ورودی و خروجی‌های اصلی و فرعی آزادراه‌ها نصب می‌شود و به محض ورود و خروج خودروها، عوارض بر اساس کیلومتر پیمایش محاسبه می‌شود.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر مبنای مذاکرات صورت گرفته با شرکت مجری و سرمایه گذار طرح یاد شده، پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان امسال در آزادره‌های دولتی عملیاتی شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/205110/محاسبه-عوارض-آزادراه‌ها-بر-اساس-پیمایش-در-مرحله-اجرا
بستن   چاپ