اخبار محرمانه
جنگ ترامپ با غول های اینترنتی
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 12:38:08
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 29 اوت (7 شهریور) به جمعی از خبرنگاران در کاخ‌ سفید گفت: «گوگل، توئیتر و فیسبوک تلاش می‌کنند تا مردم را ساکت کنند.»
رییس جمهوری آمریکا مدعی است که بعضی از فعالیت‌‌های این شبکه‌های اجتماعی و موتور جستجو می‌تواند غیرقانونی باشد.
رییس جمهوری آمریکا معتقد است این شرکت‌ها درصدد هستند تا قسمت اعظمی از شهروندان آمریکا را ساکت کنند.
روز گذشته، دونالد ترامپ در توئیتی که در ساعت پنج صبح وقت محلی منتشر شده بود گوگل را متهم کرد که الگوریتم‌های این موتور جستجو به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که اخبار «ضد ترامپ» و «چپ‌گرایانه» بیشتر دیده می‌شوند.
در بخشی از پیام توئیتری آقای ترامپ آمده است: «گوگل و دیگران صداهای محافظه‌کاران را سرکوب کرده و اخبار و اطلاعات خوب را پنهان می‌کنند. آنها آنچه را که ما می‌توانیم و نمی‌توانیم ببینیم کنترل می‌کنند. این وضعیت بسیار جدی است و با آن برخورد خواهد شد».
ساعتی پس از این توئیت آقای ترامپ، گوگل با صدور بیانیه‌ای ادعای رئیس جمهوری آمریکا را رد کرد و گفت دیدگاه‌های سیاسی نقشی در شکل‌گیری نتایج در این جستجوگر ندارند.
با این حال شرکت گوگل در ماه های اخیر بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.
روز گذشته وزیر خارجه بریتانیا با حمله به گوگل اعلام کرد که این شرکت آمریکایی آنطور که باید در مقابل وبسایت هایی با مضمون و محتوای آزار و سوء استفاده جنسی از کودکان نمی ایستد.
به تازگی و براساس گزارش سازمان ملل مشخص شده است که فیس بوک در قتل عام و نسل کشی مسلمانان میانمار نقش داشته و عوامل ارتش این کشور برای پروژه های قتل مسلمانان از این شبکه اجتماعی بهره می برده و فیس بوک هم اطلاع داشته است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

http://www.SecretNews.ir/fa/News/20383/جنگ-ترامپ-با-غول-های-اینترنتی
بستن   چاپ