اخبار محرمانه
حمله سایبری به محل استقرار نیروی دریایی آمریکا
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 13:14:29
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، مقامات فدرال آمریکا در حال تحقیق روی یک حمله سایبری به شهر پنساکولا ایالت فلوریدا هستند. این شهر محل قرارگیری پایگاه هوایی نیروی دریایی است. محلی که دانشجویان سعودی 3 سرباز را کشته و 8 نفر دیگر را زخمی کردند.
گراور رابینسون (Grover Robinson)، شهردار پنساکولا توضیح داد هنوز مشخص نیست که حمله سایبری انجام گرفته با حادثه کشته شدن سربازان مرتبط است یا نه.
کیسی لاگارد (Kaycee Lagarde)، سخنگوی شهر پنساکولا ادامه داد، مقامات محلی در بامداد شنبه 9 دسامبر از حمله سایبری به پایگاه هوایی نیروی دریای آگاه شدند، تنها چند ساعت پس از تیراندازی یاد شده.
لاگارد و مقامات شهر نسبت به ارتباط دو حادثه یاد شده با احتیاط برخورد کردند. وی گفت:
"هنوز برای تأیید یا رفع این مسئله بسیار زود است. ما این حوادث را به دولت فدرال گزارش دادیم."
بازرسان هم‌اکنون روی این موضوع تحقیق می‌کنند که آیا قتل سرباز 21 ساله یک اقدام فردی بوده یا بخشی از یک نقشه بزرگ‌تر به حساب می‌آید.
حمله باج افزاری به سامانه‌های دولتی در طول چند سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. به گونه‌ای که تعدادی از خدمات حیاتی به مدت طولانی از دسترس خارج شدند. برای مثال در ماه می حمله به شبکه رایانه‌ای بالتیمور، بیش از 18 میلیون دلار هزینه برای مقامات این شهر به وجود آورد. همچنین مقامات فلوریدا در تابستان 2019، یک‌میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کردند.
لاگارد در رابطه با این که چگونه مقامات شهری از حمله سایبری آگاه شدند و این که آیا باج افزار بود است یا خیر، اطلاعاتی ارائه نداد. وی تنها اعلام کرد به علت مسائل امنیتی از ارائه جزئیات خودداری می‌کند. در حال حاضر شبکه‌های پنساکولا به منظور جلوگیری از آسیب، از اینترنت جدا شده‌اند. با وجود این به نظر می‌رسد بستر خدمات اضطراری مانند 911 همچنان در دسترس است. به علاوه تا پایان تحقیقات ایمیل شهر و دیگر خدمات الکترونیک از دسترس خارج شده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/203302/حمله-سایبری-به-محل-استقرار-نیروی-دریایی-آمریکا
بستن   چاپ