اخبار محرمانه
افشاگری در مورد دروغ بزرگ آمریکا در افغانستان
سه شنبه 19 آذر 1398 - 21:22:50
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / یک روزنامه آمریکایی نوشت سران واشنگتن 18 سال درباره واقعیت‌های جنگ افغانستان آشکارا دروغ گفته اند.
روزنامه واشنگتن پست دو هزار صفحه از اسناد دولتی خیلی محرمانه را منتشر کرده است که براساس این اسناد فرماندهان نظامی و سران دولت آمریکا از جرج بوش تا ترامپ در 18 سال گذشته به عمد درباره جنگ افغانستان دروغ گفته اند و طوری وانمود کرده اند که انگار در افغانستان در حال پیروزی هستند.
براساس بخشی از این اسناد که با صد‌ها نظامی آمریکایی دخیل در جنگ افغانستان مصاحبه شده است این نظامیان به شکست آمریکا در جنگ افغانستان اشاره کرده اند و این جنگ را غیرقابل پیروزی عنوان کرده اند.
این نظامیان در مصاحبه‌ها با بازرسان دولتی همچنین گفته اند بسیاری از طرح‌های آمریکا از جمله دولت سازی و مبارزه با کشت خشخاش از ابتدا محکوم به شکست بوده چرا که در مدت حضور امریکایی‌ها میزان برداشت تریاک از 200 تن به نه هزار تن رسیده است.
این اسناد محرمانه در حالی منتشر می‌شود که هم اکنون آمریکایی‌ها با طالبان بدون حضور دولت افغانستان در حال دستیابی به توافق هستند و طالبان نیز امروز قدرت مند‌تر از هر زمانی در 19 سال گذشته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/203021/افشاگری-در-مورد-دروغ-بزرگ-آمریکا-در-افغانستان
بستن   چاپ