اخبار محرمانه
آمریکا "اف35های" سفارشی ترکیه را خواهد خرید
سه شنبه 19 آذر 1398 - 20:08:10
اخبار محرمانه - مهر / در بودجه نظامی آمریکا برای سال 2020، بَندی برای خرید اف-35های سفارش داده شده از سوی ترکیه نیز گنجانده شده است.
به گزارش آناتولی، در بودجه نظامی آمریکا برای سال 2020 بَندی به منظور تأمین اعتبار برای خرید جنگنده های اف-35 که پیش از این از سوی ترکیه سفارش داده شده اند، گنجانده شده است.
لایحه بودجه نظامی آمریکا پس از اینکه هم اکنون در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شده است، برای تایید نهایی به دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ارسال خواهد شد.
بر اساس طرح نهایی بودجه آمریکا برای سال 2020 اعتباری معادل 440 میلیون دلار به منظور خرید جنگنده های اف-35 ترکیه از سوی نیروی هوایی ارتش آمریکا در نظر گرفته شده است.
در بند مربوط به این اعتبار با اشاره به اینکه اعضای کمیته های مربوط به مجلس نمایندگان و سنا از اخراج ترکیه از پروژه تولید اف-35 حمایت می‌کنند، آمده است: به همین دلیل نیز وزارت دفاع از بازپس گرفتن تمامی اف-35های خریداری شده از سوی ترکیه حمایت می‌کند.
طراحان بودجه نظامی آمریکا همچنین خواستار تحریم شرکت‌های نفتی و کشتی‌رانی فعال در پروژه انتقال گاز «جریان تُرک» شده اند؛ جریان ترک خط لوله ای است که قرار است گاز روسیه را به ترکیه و اروپا انتقال دهد.
گفتنی است، آمریکا ترکیه را تهدید کرده است که در صورت خرید و اجرائی کردن سامانه دفاع هوائی اس- 400 از روسیه، آنکارا را تحریم و نیز جنگنده های اف- 35 خود را به ترکیه تحویل نخواهد داد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/202961/آمریکا-"اف35های"-سفارشی-ترکیه-را-خواهد-خرید
بستن   چاپ