اخبار محرمانه
گزارش صبح صادق از همایش سراسری مسئولان کانون‌های «وابستگان» سپاه
پاسداری بازنشستگی ندارد!
يکشنبه 17 آذر 1398 - 15:31:51
اخبار محرمانه - همایش سراسری مسئولان کانون‎های بازنشستگی سپاه در سراسر کشور در مجموعه فرهنگی غدیر ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.
پایگاه بصیرت / حسن ابراهیمی
سپاه از ارزش‌هایش دور نشود
« حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبداللّه حاجی‌صادقی » نماینده ولی‌فقیه در سپاه، در این همایش با بیان اینکه پاسداری از انقلاب شغل نیست، اظهار داشت : « پاسداران سنگرنشینان انقلاب اسلامی هستند و از نظر همه ما پاسداری شغل نبوده که حالا بیایند بگویند آقای پاسدار شما از الآن به بعد دیگر پاسدار نیستید و بازنشسته شده‎اید . »
وی ادامه داد : « پاسداران حاضرند خیلی چیزها را از دست بدهند؛ اما انقلاب حفظ شود و نباید گذاشت این روحیه در سپاه تضعیف شود و یا آمدن درجه‎ها، انگیزه‎های شغلی و برخی مسائل دیگر این باور عمیق پاسداری را تحت‌الشعاع قرار دهد . بزرگ‌ترین نگرانی این است که این فرهنگ کمرنگ شود و شما پیشکسوتان باید در این مسیر سپاه را کمک کنید . »
نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود : « خوشبختانه در رده‎های مختلف سپاه طی سرکشی‎ها دیده‎ام که جوانانی داریم به عینه همان « همت » ، « باکری » ، « باقری » و ... هستند و در گمنامی در جاهای مختلف سپاه مشغول خدمتند و این یک نقطه امید مهم است و باید با کمک همه شما این در سپاه تقویت شود . »
وی ادامه داد : « دشمن هم فهمیده است که سپاه متکی به انگیزه و اعتقاد پاسدارانش است . من هم خاطرم است که آقا در دیداری به فرماندهان فرمودند که نگذارید سپاه منحل شود و خودشان پاسخ دادند که مگر کسی می‎تواند سپاه را منحل کند و توضیح دادند، انحلال سپاه تشکیلاتی نیست و منوط به آن است که سپاه از ارزش‎هایش دور شود و بشود یک ارتش و یک سازمان مسلح نه یک مجموعه از نیروهای مؤمن، مجاهد، بصیر و ولایتمدار . »
نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه افزود : « هیچ‎کس را دلسوزتر از پاسداران به سپاه و انقلاب نمی‎شناسیم و شما پیشکسوتان سپاه که همه آن دوران سخت ابتدای انقلاب را هم دیده‎اید، دلسوزتر هستید و لذا از شما می‎خواهیم که در این مسیر کمک‎کار ما باشید . »
اما بخش پایانی سخنان نماینده ولی‌فقیه در این جمع به موضوع همکاری و فعالیت پیشکسوتان در مجموعه بسیج و مساجد برای اعتلای بسیج و رسیدن مساجد به جایگاه اصلی خود در کشور اختصاص داشت .
پاسدارها بازنشسته نمی‌شوند
« سردار علی فدوی » جانشین فرمانده کل سپاه نیز در این همایش با بیان اینکه در سپاه باید در حوز‏ه‏های مخالف از وابستگان استفاده کرد و اعضای وابسته باید مثل اعضای پیوسته در همه موضوعات فعال باشند، اظهار داشت : « یکی از موضوعات مهم این است که در سال‏های اخیر آمده‏اند و بازنشستگان سپاه و سایر نیروهای مسلح را در قالب یک سازمان در وزارت دفاع تجمیع کرده‌اند؛ در‎حالی‏که بازنشسته سپاه با بازنشسته ناجا، ارتش یا وزارت دفاع خیلی متفاوت است . پاسدار هیچ‌گاه بازنشسته نمی‏شود و سبک زندگی پاسداری خیلی متفاوت از سبک زندگی با سایر کارکنان نیروهای مسلح است و نمی‎توان این دو گروه را در کنار هم دید . »
« سردار فدوی » ادامه داد : « باید در حوزه خدمات و نیز ارتباط با اعضای وابسته سپاه تحول ایجاد کنیم که در این مسیر اقدامات و بررسی‎های خوبی انجام گرفته و در آینده نزدیک نتایج آن را خواهید دید . »
فرزندان پاسدار در اولویت استخدام
« سردار محمدرضا نقدی » معاون هماهنگ کننده فرمانده کل سپاه، در این همایش با بیان اینکه کشور در وقایع اخیر مانند چهل سال گذشته درگیر مکر استکبار بود، اظهار داشت : « توانایی تسلیحاتی ما با دشمنان قابل قیاس نیست؛ اما آن‎چیزی که باعث شده ما به این حجم از پیروزی برسیم تجهیزات نبود، ایمان و اراده‎ای بود که داشتیم و با همین ایمان از امامان انقلابمان تبعیت کردیم و در مقابل قدرتمندترین قدرت‌های دنیا ایستادیم؛ در شرایطی که در دفاع مقدس می‎خواستند انقلاب را زمین بزنند؛ انقلاب امروز چهل ساله شد . 30 سال پیش شروع کردند به زدن حزب‌اللّه لبنان؛ امروز حزب‌اللّه قدرتمند‎ترین نیروی لبنان است . 25 سال پیش در مورد مقاوت غزه همین امر را شروع کردند؛ امروز تاب‎آوری جنگی اسرائیل در مقابل مقاومت غزه سه ساعت است . »
« سردار نقدی » در مورد خدمات‌دهی به وابستگان سپاه گفت : « باید مسیر این خدمات به سمت کرامت هرچه بیشتر باشد و به جای این که افرادی بیایند و پیگیر خدمات باشند، باید خودمان برای ارائه خدمات برویم سراغ فرد . از طرفی بعضاً در مورد استخدام فرزندان پاسدار هم گله می‎شود که ما هم معتقد هستیم اگر دو نفر شرایط برابری دارند آن کسی که فرزند پاسدار است در اولویت خواهد بود؛ اما نباید انتظار داشت که وقتی ما می‏بینیم یک نیروی بسیجی، انقلابی و نخبه که پدرش پاسدار نبوده وجود دارد، تنها به خاطر این که پدرش پاسدار نیست توفیق حضور در سپاه را پیدا نکند . »

http://www.SecretNews.ir/fa/News/201637/پاسداری-بازنشستگی-ندارد!
بستن   چاپ