اخبار محرمانه
فرانسه پیشنهاد آمریکا را رد کرد
جمعه 15 آذر 1398 - 21:14:49
اخبار محرمانه - صدا و سیما / پاریس روز پنجشنبه پیشنهاد واشنگتن را که به شرکت‌های دیجیتالی امکان می‌دهد در طول چاره اندیشی درباره ادامه فعالیت این شرکت‌ها در کشور‌های مختلف، از دادن مالیات‌های بین المللی معاف باشند، رد کرد.
برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه روز جمعه اعلام کرد راه حل گزینشی، یعنی اینکه شرکت‌های دیجیتالی به خواست خود تصمیم بگیرند مالیات بدهند یا ندهند نه برای فرانسه نه برای شرکای آن در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی قابل قبول نیست.
وی به همین علت از واشنگتن خواست با فرانسه و دیگر کشور‌ها درباره مالیات شرکت‌های دیجیتالی با حسن نیت گفتگو کند.
لومر افزود پیشنهاد آمریکا مبنی بر ارائه راه حلی گزینشی که به موجب آن شرکت‌ها آزادانه تصمیم بگیرند در کشوری که در آن فعالیت می‌کنند مالیات بدهند یا ندهند، باور پذیر نیست. من شرکت‌های زیادی نمی‌بینم که بخواهند آزادانه و با خواست خود مالیات دهند.
استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا این هفته با ارسال ایمیلی به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از شرکای کشورش در این سازمان خواست از اعمال مالیات بر خدمات شرکت‌های بزرگ دیجیتالی از جمله گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل صرف نظر کنند تا زمینه برای دستیابی به توافقی بین المللی در این خصوص به دست آید.
برنو لومر افزود در صورت شکست طرح سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در خصوص نحوه فعالیت شرکت‌های بزرگ دیجیتالی، اتحادیه اروپا قرار است مذاکرات و رایزنی‌های را در این خصوص از سرگیرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/200655/فرانسه-پیشنهاد-آمریکا-را-رد-کرد
بستن   چاپ