اخبار محرمانه
رایزنی عراقچی با مدیرکل جدید آژانس
جمعه 15 آذر 1398 - 19:16:11
اخبار محرمانه - ایرنا / سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه پس از پایان چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، با رافائل گروسی مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، دو طرف در این ملاقات درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.
گروسی پس از درگذشت «یوکیا آمانو» مدیرکل پیشین آژانس، برای هدایت این نهاد انتخاب شد. او نخستین فرد از منطقه آمریکای جنوبی است که در این سمت ایفای نقش می‌کند.
مدیرکل آژانس اتمی درباره دیدگاه خود پیرامون رابطه با ایران به خبرنگاران گفته است که در این رابطه من فرد جدیدی در این سازمان هستم. آن‌ها اینجا بوده‌اند و اکنون یک مدیرکل جدید دارند؛ لذا باید باهم بنشینیم، شروع به صحبت کنیم و از آنجا اقداممان را آغازکنیم.
وی افزود: اجازه دهید گفت‌وخود با ایران را شروع کنم. فکر نمی‌کنم اینکه پیش از صحبت کردن با آن‌ها موضع خودم در قبال رویکردشانرا اعلام کنم، کار مناسبی باشد. منصفانه هم نیست.
گروسی می‌گوید که به صورت کلی در موضوع بازرسی‌ها از جمله درباره ایران، «سختگیر اما منصف» خواهد بود. او به رویترز گفت کهاز بازرسی‌هایی که تیم آژانس تاکنون داشته‌اند، رضایت دارد.
وی با آنکه گفته است در ارتباطاتش فعال‌تر از یوکیا آمانو مدیرکل پیشین آژانس خواهد بود، تاکید کرد که در عین حال همچون او هیچ اظهارنظری درباره وضعیت توافق هسته‌ای برجام نخواهد کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/200553/رایزنی-عراقچی-با-مدیرکل-جدید-آژانس
بستن   چاپ