اخبار محرمانه
61 درصد تبلیغات مخرب، کاربران ویندوز را هدف قرار می‌دهند
سه شنبه 12 آذر 1398 - 15:22:59
اخبار محرمانه - البته ماجرا فقط به ویندوز ختم نشده و از سوی دیگر می‌توان طبق آمار گفت که در چهار ماه گذشته، این تبلیغات مخرب در ChromeOS نیز به‌طور غافلگیر‌کننده‌ای کشف شدند و این سیستم‌عامل را نیز هدف قرار دادند. درواقع Devcon اشاره کرد که 22 درصد از تبلیغات مخرب مشاهده شده، سیستم‌عامل کروم را هدف قرار داده‌اند و این آمار بیشتر از سیستم‌عامل مک با 10/5 درصد، سیستم‌عامل iOS با 3/2 درصد، سیستم‌عامل اندروید 2/1 درصد و سیستم‌عامل iPadOS با 0/8 درصد بوده است.

طبق اطلاعات به دست آمده ظاهرا کمترین حملات به سیستم‌عامل لینوکس بوده که فقط 0/3 درصد تبلیغات مخرب را شامل شده است که البته جای تعجب ندارد زیرا سیستم‌های مجهز به سیستم‌عامل لینوکس اغلب به‌عنوان سرور استفاه می‌شوند.
بیشترین تبلیغات مخرب از سه شبکه تبلیغاتی نشات می‌گیرد
گزارش متفاوت دیگری که هفته گذشته توسط شرکت امنیتی Confiant منتشر شد، نگاهی به کل اکوسیستم و منابع تبلیغات مخرب داشت. این شرکت امنیتی اعلام کرد که بیش از 120 میلیارد تبلیغات در سه‌ماهه سوم سال 2019 یعنی از اول ژوئیه تا 30 سپتامبر 2019 از طریق 75 شبکه تبلیغاتی منتشر شده‌اند. Confiant گفته است که نزدیک به 60٪ از کل تبلیغات مخرب که در سه‌ماهه سوم سال جاری شناسایی شده فقط از سه پلتفرم تبلیغاتی نشات گرفته‌اند. به‌گفته‌ی این شرکت امنیتی، نگران‌کننده‌ترین منبع تبلیغات مخرب از طریق یک SSP بوده که 30 درصد تبلیغات مخرب را به عهده داشته است. این شرکت اشاره‌ای به‌نام این شبکه‌های تبلیغاتی نداشت.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/199033/61-درصد-تبلیغات-مخرب،-کاربران-ویندوز-را-هدف-قرار-می‌دهند
بستن   چاپ