اخبار محرمانه
ترکیه از عملیات نظامی در شمال سوریه دفاع کرد
دوشنبه 11 آذر 1398 - 22:00:43
اخبار محرمانه - فارس / وزارت دفاع ترکیه با دفاع از حضور نیروهای نظامی این کشور در شمال سوریه، عملیات این کشور را «منطبق با قوانین بین‌المللی» توصیف کرد.
وزارت دفاع ملی ترکیه روز یکشنبه گفت، عملیات ضد تروریسم ترکیه در سوریه موسوم به «چشمه صلح» در راستای قوانین بین‌المللی و سازمان ملل و همچنین مطابق با ارزش‌های تاریخی و سنتی این کشور انجام شده است.
این وزارتخانه در توییتر خود نوشت: «تنها تروریست‌ها در این عملیات طبق دستورالعمل‌های سازمان ملل و حق دفاع از خود در قوانین بین‌المللی مورد هدف قرار می‌گیرند.»
روزنامه «ینی شفق» به نقل از وزارت دفاع ترکیه گفت: «دقیقا همانند عملیات پیشین، ما در مورد انتخاب هدف در طول مدت این عملیات مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کرده‌ایم، از همین رو تروریست‌ها با ابزار و روش‌های دقیقی شناسایی شده‌اند.»
این وزارتخانه اضافه کرد: «عملیات چشمه صلح مطابق با ارزش‌های معنوی و اخلاقی ما که بخش قابل توجهی از فرهنگ و تاریخ ما را تشکیل می‌دهند، انجام شده است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا هیچ آسیبی به غیرنظامیان بی‌گناه، ساختارهای فرهنگی- تاریخی و محیط زیست وارد نشود.»
طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه، آنکارا برای کمک به بازگشت به زندگی عادی و از بین بردن مواد منفجره و مین‌ها در این منطقه و ایجاد یک منطقه امن به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.
ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرد.
این عملیات بعدا با توافق میان ترکیه و روسیه متوقف شد، اما حضور نیروهای ترکیه‌ای در بخش‌هایی از شمال سوریه در قالب گشت‌های مشترک با روسیه همچنان ادامه دارد. گروه‌های حامی حقوق بشر با استناد به گزارش‌های میدانی و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نیروهای ارتش ترکیه و به خصوص هم‌پیمان‌های آنکارا در گروهک تروریستی «ارتش آزاد» را به نقض حقوق بشر و کشتن و شکنجه غیرنظامیان متهم کرده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/198690/ترکیه-از-عملیات-نظامی-در-شمال-سوریه-دفاع-کرد
بستن   چاپ