اخبار محرمانه
جدی‌ترین استیضاح تاریخ آمریکا
دوشنبه 11 آذر 1398 - 14:29:09
اخبار محرمانه - ایرنا / کارشناسان حقوقی آمریکا بر این باورند که پرونده استیضاح «دونالد ترامپ» به دلیل درگیر کردن کشورهای دیگر در مسائل داخلی و کلیدی آمریکا، بسیار جدی‌تر از پرونده‌های استیضاح «ریچارد نیکسون» و «بیل کلینتون» است.
شبکه سی‌ان‌ان امروز(دوشنبه) در گزارشی به تصمیم ترامپ برای حضور نیافتن در جلسه استماع چهارشنبه این هفته کمیته قضایی مجلس نمایندگان اشاره و اعلام کرد، کارشناسان حقوقی بر این باورند که ترامپ قصد دارد تا با حضور نیافتن خود و یا نماینده حقوقی و قضایی کاخ سفید در این جلسه، باعث سلب مشروعیت از روند استیضاح شود.
«دیوید کاتز - David Katz» دستیار پیشین دادستان لس‌آنجلس بعنوان کارشناس حقوقی دراین زمینه به سی‌ان‌ان گفت: ترامپ فقط سنگ‌اندازی می‌کند اما او باید در جلسه استماع کمیته قضایی درباره استیضاحش، دلایل و مستندات کافی ارائه دهد اما فقط مانع‌تراشی می‌کند.
«اوکراین گیت» جدی‌تر از «واتر گیت»
خانم «زو لوفگرن» (Zoe Lofgren) بعنوان یک کارشناس حقوقی که در سه دوره تحقیقات استیضاح رئیسان جمهوری آمریکا (نیکسون، کلینتون و ترامپ) مشارکت داشته به سی‌ان‌ان گفت، موضوع استیضاح ترامپ جدی‌تر از پرونده «واترگیت» مربوط به «ریچارد نیکسون» است.
وی افزود: تلاش نیکسون در مخفی نگاه داشتن چگونگی انتخاب شدنش بود و هیچ کشور خارجی را در بحث انتخابات مداخله نداد؛ اما وقتی کسی یک کشور خارجی را درگیر سیستم سیاسی آمریکا می‌کند، این مساله بی‌نهایت نگران‌کننده است.
در همین حال «دیوید کاتز» در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مساله استیضاح کلینتون نیز موضوع «اخلاقی» بود و شخص رئیس جمهوری مرتکب خطای قضایی و یا جنایت نشد.
این دستیار پیشین دادستان لس‌آنجلس ادامه داد: استراتژی ترامپ، نامشروع جلوه دادن روند تحقیقات استیضاحش است. او به طور مشخص در گفت‌وگوی تلفنی 25 جولای (سوم مرداد) با همتای «ولودیمیر زلنسکی»، به صراحت به رئیس جمهوری تازه بر سرکار آمده اوکراین گفته که «لطفی در حق من انجام بده» و اینکه بدون تصویب کنگره، کمک مالی به اوکراین را نگه داشت.
کاتز با یادآوری سفر غیر منتظره ترامپ به افغانستان و اکنون حضور در لندن برای نشست ناتو گفت: ترامپ در این شرایط بسیار دوست دارد تا جلب توجه کند.
به گزارش ایرنا، روند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در اوایل مهرماه آغاز و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه 25 جولای (سوم مردادماه) بود. پیامدهای این افشاگری سبب شد تا پنجم مهرماه، 219 نماینده مجلس نمایندگان از مجموع 435 نفر، آغاز فرآیند استیضاح ترامپ را خواستار شوند.
براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته بود تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش انجام دهد که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/198395/جدی‌ترین-استیضاح-تاریخ-آمریکا
بستن   چاپ