اخبار محرمانه
وقتی آمریکا همه را به چشم پول می بیند
دوشنبه 11 آذر 1398 - 13:04:13
اخبار محرمانه - ایسنا / وزیر دفاع فرانسه تأکید کرد که واشنگتن نباید هم‌پیمانان اروپایی‌اش در ناتو را به خرید سلاح آمریکایی مجبور کند.
فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در گفت‌وگو با نشریه ژورنال دودیمانش گفت: نباید اجازه داد ماده پنج پیمان ناتو درباره دفاع مشترک تحت فشار آمریکا به ماده اف- 35 (در اشاره به جنگنده‌های نسل پنجم) که کشورهای عضو ناتو را به خرید سلاح آمریکایی ملزم می‌کند، تبدیل شود.
پارلی گفت: اروپا باید ادوات نظامی ویژه خود را متناسب با توانایی‌های اقتصادی و سیاسی‌اش تولید کند. ناتو ابزاری برای حاکمیت ما نیست و اروپایی‌ها خود باید آن را ایجاد کنند. اروپا باید حاکمیت خود را حفظ و ناتو نیز باید همکاری بین کشورها را تقویت کند.
وی درباره اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه درخصوص مرگ مغزی ناتو گفت: ماکرون می‌خواست با این اظهارات کشورهای عضو ناتو را به مذاکرات جدی درباره مسائل مهم ترغیب کند. این مسائل باید در رأس موضوعات مذاکرات سران کشورهای عضو ناتو در نشست روز چهارشنبه در لندن باشد.
وی تأکید کرد که باید مذاکرات سازنده‌ای میان ناتو و روسیه برگزار شود و بدون مذاکرات، امنیتی وجود نخواهد داشت.
وزیر دفاع فرانسه همچنین اظهار کرد، جنگی که کشورش در منطقه ساحل آفریقا علیه تروریست‌ها وارد شده "مدت زیادی طول خواهد کشید".
پارلی تاکید کرد: تمام گزینه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر این عملیات ضد تروریستی در ساحل روی میز هستند.
وی نسبت به اینکه این منطقه دروازه ورودی اروپاست، هشدار داد و گفت:‌ هدف ما این است که اروپایی‌های بیشتری در صف اول با فرانسه و کشورهای ساحل باشند.
این در حالی است که پاریس به ایجاد نیروهای ویژه اروپایی برای حمایت از نیروهای محلی در اقدامات نظامی طی سال آینده چشم دوخته است. دارد.
وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد: چک، بلژیک، استونی پاسخ مثبت داده‌اند و دیگران نیز زمانی که پارلمان با استقرار نیروهایشان موافقت کند از آنها پیروی خواهند کرد.
وی ادامه داد: کل اروپایی‌ها می‌دانند که اگر کاری نکنیم زمین‌های وسیع رها شده از سوی کشورها را خواهیم یافت که پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده خواهند شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/198358/وقتی-آمریکا-همه-را-به-چشم-پول-می-بیند
بستن   چاپ