اخبار محرمانه
تازه ترین اظهارات نجفی درباره لحظه قتل میترا استاد
شنبه 9 آذر 1398 - 10:59:44
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / دومین جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به پرونده شهردار اسبق تهران امروز به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد و محمدعلی نجفی درباره لحظه قتل میترا استاد توضیح داد.
در اولین جلسه دور جدید رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد که روز چهارشنبه (6 آذرماه) برگزار شد، اختیاری نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را قرائت کرد و بعد از آن نجفی شهردار اسبق تهران به دفاع از خود پرداخت.
در ادامه دادگاه قاضی از 5 کارشناس پرونده خواست تا توضیحات خود را در مورد نحوه وقوع قتل بیان کنند.
در ابتدای جلسه دوم قاضی کشکولی با اعلام رسمیت جلسه دادگاه از محمدعلی نجفی درخواست کرد تا در جایگاه مخصوص بایستد.
سپس نجفی در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: از شکیبایی شما به دلیل فرصتی که به من می دهید تا تمام مطالب را ذکر کنم و ابهامات و پیچیدگی‌های حادثه را بیان کنم تشکر می‌کنم؛ اینکه من و وکلای من برای روشن شدن تمام ابعاد اصرار می‌کنیم برای آن است که به مدلی برسیم تا بر اساس آن بتوانیم شواهد و قرائن را بیان کرده و پاسخگوی همه آن‌ها باشیم.
او افزود: به دلیل اهمیت موضوع و گزارشات غیر از بحث حقوقی باید بحث علمی و کارشناسی هم مطرح شود؛ ما درگیر یک بحث علمی هستیم و اصرار دارم که شواهد و دلایل من را مورد توجه خود قرار دهید.
نجفی با اشاره به پراکندگی محل اصابت گلوله‌ها اظهار کرد: با توجه به محل پراکندگی اصابت گلوله‌ها درگیری در حالت غیرعادی رخ داده که این موضوع را تمام کارشناسان تایید کردند، حتی یک نفر از آن‌ها گفت که گلوله‌ها قطعاً به دلیل کشمکش شلیک شده است.
او با اشاره به محل برخورد گلوله به دست مقتوله بیان کرد: یکی از کارشناسان گفت که گلوله از فاصله بسیار نزدیک و در حدود 5 سانتی متری به مقتول برخورد کرده و سپس او عقب رفته و به داخل وان افتاده است که اگر به این صورت بود من هم باید همراه مقتول به داخل وان می‌افتادم در حالی که ما با یکدیگر فاصله داشته ایم اگر فاصله ما اینقدر نزدیک بود چرا به سینه او شلیک نکردم؟
متهم نجفی ادامه داد: اینکه او به داخل وان افتاده صحت ندارد، پس از شلیک مرحومه دست مرا رها کرد و به داخل وان افتاد.
او با اشاره به خون ریخته شده داخل وان گفت اگر به این صورت باشد که من به او در وان شلیک کرده باشم پس باید خون داخل وان ریخته شده باشد، اما چرا قطره خونی داخل وان نیست و البته کارشناسان گفتند به دلیل آن که گلوله از بدن مقتول خارج نشده به همین دلیل خونی در وان نریخته، اما چرا در کف حمام به اندازه دو کاشی خون ریخته شده است؟
نجفی با اشاره به تغییر شکل گلوله بیان کرد: کارشناسان اعلام کرده اند که تغییر شکل گلوله و افت سرعت آن سبب شده تا گلوله از بدن خارج نشود، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد یعنی گلوله با یک جسم سخت برخورد کرده که از نظر ما این جسم سخت دیوار بوده، اما کارشناسان گفتند که به دلیل برخورد گلوله با استخوان دست و استخوان بالای سینه آن تغییر شکل داده است؛ در هیچکدام از گزارش‌های پزشکی قانونی آسیب به استخوان بالای سینه ذکر نشده است و تنها آسیب روی استخوان پهلو راست گفته شده که آن هم با سینه فاصله زیادی دارد.
در ادامه قاضی کشکولی خطاب به نجفی گفت: پزشک روانشناس و هیات سه نفره پزشکی قانونی سلامت روان شما را تایید کردند و گفتند که شما در زمان حادثه در سلامت عقل بودید، شما چگونه می‌گویید که در زمان وقوع قتل در حالت بی ارادگی قرار داشتید؟
نجفی پاسخ داد: من زمانی که نزد پزشک روانشناس رفتم سوال کردم که شما چگونه می‌توانید بعد از گذشته 72 ساعت سلامت روان من را در زمان وقوع حادثه تایید کنید که آن‌ها گفتند ما به صورت قطعی نظری نمی‌دهیم بلکه می‌گوییم برایمان احراز نشد که فرد در حالت نامتعادل روانی قرار دارد و این مانند نظری است که شورای نگهبان در مورد لوایح می‌دهد.
متهم نجفی ادامه داد: زمانی که وارد حمام شدم به غیر از گلوله اول که مقتوله دستهایش را روی شانه من قرار داده و شلیک شد مابقی بدون اراده من شلیک شده اند و چند ثانیه بیشتر طول نکشید.
وی گفت: گلوله‌ها در حالتی شلیک شدند که دست مرحومه روی اسلحه بوده و من در بی ارادگی شلیک کردم و آن زمان نمی‌توانستم دستم را از روی ماشه بردارم به همین دلیل سر اسلحه را بالا گرفته بودم که گلوله‌ای به ایشان نخورد.
قاضی از نجفی پرسید: شما بعد از چند گلوله متوجه شدید که مقتوله فوت کرده است.
نجفی پاسخ داد: بعد از آخرین گلوله که تصور می‌کردم چهارمین گلوله است و بعد از آن اسلحه را روی روشویی قرار دادم و دستی روی پیشانی مرحومه کشیدم که علائم حیاتی نداشت و بعد نگاهم به قفسه سینه او افتاد و آنجا بود که متوجه شدم فوت کرده است و حیات ندارد.
نجفی افزود: چند بار به او گفتم که دستم را رها کند.
قاضی کشکولی گفت: با چه هدفی وارد حمام شدید؟
نجفی پاسخ داد: به دلیل عصبانت لحظه‌ای با اسلحه وارد حمام شدم. ما از قبل با هم مشکل داشتیم و چند بار گفته بودم که به صورت توافقی و با دریافت مهریه از هم جدا شویم که ایشان قبول نکرد.
وی گفت: روز حادثه ایشان گفتند که از خانه خارج و به جایی می‌روند که با این حرف عصبانیتم به اوج رسید. با بالش وارد حمام شدم، آن زمان نمی‌دانستم که بالش باعث کم شدن صدای اسلحه می‌شود بلکه بالش را برای این با خودم بردم که اسلحه را نبیند.
وی ادامه داد: تصور می‌کردم که ایشان باید زیر دوش حمام باشد که این طور نبود و زمانی که وارد حمام شدم با ایشان سینه به سینه شدم. او هول کرد و من را به عقب هول داد و گلوله اول شلیک شد. سعی داشتم سر اسلحه را بالا بگیرم که اگر گلوله‌ای شلیک شد به ایشان نخورد.
قاضی:شما خودتان از شلیک گلوله ترسیدید؟
نجفی گفت:بله ترسیدم و چند بار گفتم که دستم را ول کند. آن زمان فکر می‌کردم که 4 گلوله شلیک شده که در اداره آگاهی گفتند 5 گلوله شلیک شده است.
قاضی گفت: اسلحه در ابتدا چند گلوله داشت.
نجفی گفت:13 گلوله داشت.
قاضی خطاب به نجفی گفت: صحبت‌های شما نظریه کارشناسی و حرف‌های گذشته خودتان تناقض دارد؛ با توجه به توضیحاتی که دادید گلوله ای وجود ندارد که به دست برخورد کرده باشد. چطور ممکن است گلوله به دست بخورد و کمانه کند، باید یا استخوان را متلاشی کند و یا در آن بماند.
نجفی پاسخ داد: ایشان بعد از اینکه دست من را رها کرد دیگر تیری شلیک نشد. بنده از این گفته خودم اطمینان دارم و این صحبت‌ها را نمی‌زنم که شما حرف من را بپذیرید بلکه به ان علم دارم، زیرا انجا حضور داشتم.
نجفی افزود: گلوله بعد از برخورد به دست به وان خورده است.
قاضی گفت: شما پشت به دیوار ایستاده بودید و مقتوله روبه روی شما ایستاده بود طبق گفته‌های شما اگر گلوله به دیوار برخورد و کمانه کرده باشد باید به شما برخورد می‌کرد نه به مقتوله. قد خانم شما 155 سانتی متر بود و اگر تیر از دیوار کمانه کرده بود باید به گلوی او می‌خورد و از بدن خارج می‌شد.
قاضی خطاب به نجفی گفت: آخرین صحبت‌های خود را بگوید که نوشته شود.
نجفی گفت: من حدفاصل دیوار و مرحومه نبودم و دیوار سمت راست من و سمت چپ ایشان بود.
زمانی که وارد حمام شدم ایشان روبه روی من ایستاده بود و گلوله‌ها زمانی شلیک شد که دست هر دوی ما روی اسلحه بود و در حال حرکت بودیم. گلوله به دیوار شرقی برخورد و کمانه کرده و به مقتوله خورده است و ممکن بود که به من برخورد کند، اما متاسفانه به ایشان برخورد کرد.
در حال تکمیل...

http://www.SecretNews.ir/fa/News/197158/تازه-ترین-اظهارات-نجفی-درباره-لحظه-قتل-میترا-استاد
بستن   چاپ