اخبار محرمانه
رئیس کمیسیون اروپا برای انگلیس ضرب الاجل تعیین کرد
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 18:47:15
اخبار محرمانه - ایرنا / «اورسولا فون در لاین» به دولت انگلیس برای معرفی نماینده اش در کمیسیون اروپا یک هفته فرصت داد.
رئیس جدید کمیسیون اروپا که برای گرفتن رای اعتماد پارلمان اروپا باید اعضای کمیسیون را معرفی کند، از انگلیس خواست تا اوایل هفته آینده نامزد مورد نظر خود برای عضویت در این کمیسیون را معرفی کند.
به گزارش نشریه اشپیگل «اورسولا فون در لاین» که نامه اولش به «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این خصوص، بی پاسخ مانده است، این بار تاکید کرده است که معرفی نامزد انگلیس باید هر چه سریعتر و نهایتا تا پایان هفته انجام گیرد.
هر چند مقامات لندن تاکنون واکنشی به درخواست های اروپا نشان نداده اند، فون در لاین در این نامه «وظایف» انگلیس را به جانسون یادآور شده و از دولت وی خواسته زمان را از دست ندهد.
بر این اساس دولت انگلیس به خاطر برنامه از پیش اعلام شده برای خروج از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر (نهم آبان) از معرفی نامزد خود برای حضور در جمع نمایندگان کمیسیون اروپا خودداری کرده است.
این در حالی است که به تازگی مهلت انگلیس برای اجرایی کردن برگزیت تا آخر ماه ژانویه 2020 تمدید شده و با توجه به لزوم آغاز به کار کمیسیون جدید اروپا در اوایل دسامبر (اواسط آذر)، فون در لاین خواهان معرفی هر چه سریعتر نماینده این کشور در این کمیسیون شده است.
اواخر مهر ماه رای عدم اعتماد نمایندگان پارلمان اروپا به سه نفر از نامزدهای معرفی شده از سوی «اورسولا فون در لاین» برای عضویت در کمیسیون اروپا، برنامه آغاز به کار این نهاد تصمیم گیرنده اروپایی را به تعویق انداخت.
نمایندگان پارلمان اروپا بیست و چهارم مهر ماه از رای دادن به سه نفر از 26 نامزد معرفی شده از سوی رئیس کمیسیون اروپا برای عضویت در این نهاد خودداری کردند.
با این اقدام پارلمان اروپا، آغاز به کار کمیسیون اروپا که طبق برنامه قرار بود از اول نوامبر (دهم آبان) زمام امور را به دست گیرد، به تعویق افتاد.
بر این اساس سه نفر از نامزدهای معرفی شده از سوی کشورهای فرانسه، رومانی و مجارستان نتوانستند رای اعتماد پارلمان اروپا را بگیرند و فون در لاین باید نفرات جدیدی را به جای آنها معرفی کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/190126/رئیس-کمیسیون-اروپا-برای-انگلیس-ضرب-الاجل-تعیین-کرد
بستن   چاپ