اخبار محرمانه
مسکو درباره تحولات غزه و فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد
سه شنبه 21 آبان 1398 - 14:28:08
اخبار محرمانه - فارس / روسیه در اولین واکنش به ترور یک فرمانده جهاد اسلامی فلسطین و حمله تلافی‌جویانه فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی، خواستار «خویشتنداری» طرف‌های درگیر شده است.
در واکنش به شدت گرفتن روند تحولات در نوار غزه و فلسطین اشغالی به دنبال ترور فرمانده جهاد اسلامی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه روسیه درباره تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شده است.
بنا بر گزارش اسپوتنیک، روسیه درباره تحولات جاری در منطقه نوار غزه و فلسطین اشغالی اظهارنظر کرده است؛ تحولاتی که با حملات بامداد امروز رژیم صهیونیستی برای ترور دو تن از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین و پاسخ تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت به این عملیات تروریستی آغاز شده است.
مسکو در واکنش به این تحولات، ضمن ابراز نگرانی از اوضاع جاری در منطقه، از طرف‌های درگیری‌ خواسته از خودشان خویشتنداری نشان دهند.
رژیم صهیونیستی بامداد امروز به طور همزمان «بهاء ابوالعطا» عضو شورای نظامی جهاد اسلامی در نوار غزه و «اکرم العجوری» در دمشق را هدف حمله ترویرستی قرار داد.
در حمله نخست، ابوالعطا، از فرماندهان «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد و عضو شورای نظامی این جنبش در منزل خود در محله «الشجاعیه» در شرق شهر غزه هدف حداقل یک موشک قرار گرفت و خودش به همراه همسرش به شهادت رسید.
جهاد اسلامی در بیانیه‌ای، شهادت او را تأیید و رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که قطعا پاسخ این ترور را خواهد داد و برای پاسخ، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. جهاد اسلامی در واکنشی اولیه، شماری موشک و راکت به فلسطین اشغالی شلیک کرد. شبکه الجزیره به نقل از سرایا القدس اعلام کرد که تل‌آویو هدف موشک قرار گرفته است.
در ترور دوم، منزل «اکرم العجوری» از سران جنبش حماس در محله «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این حمله به شهادت «معاذ العجوری» پسر اکرم و شخصی دیگر به نام «عبدالله یوسف حسن» منجر شد. اکرم العجوری نیز به همراه نوه خود (دختر معاذ) و نُه نفر دیگر مجروح شد و رژیم صهیونیستی در حذف او ناکام ماند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/189355/مسکو-درباره-تحولات-غزه-و-فلسطین-اشغالی-ابراز-نگرانی-کرد
بستن   چاپ