اخبار محرمانه
کدام اموال بابک زنجانی تحویل وزارت نفت شد؟
دوشنبه 20 آبان 1398 - 15:33:40
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی قوه قضاییه فهرست اموال بابک زنجانی را که تحویل وزارت نفت داده شده،اعلام کرد.
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه به فهرست برخی از اموال شناسایی شده بابک زنجانی که به وزارت نفت و دولت تحویل داده شده، اشاره کرد و بیان داشت: در فهرست این اموال، 18 شرکت بزرگ شناسایی شد و مجموعه این شرکت‌ها بر اساس وکالت در اختیار وزارت نفت و دولت قرار گرفت.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به دو مورد از این شرکت‌ها، افزود: شرکت هلدینگ توسعه سورینت که شرکتی دارای سرمایه گذاری و فعالیت‌های بازرگانی و تجاری و تولیدی و دارای پروژه‌های متعدد در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بود، در سال 1393 بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال تخمین و ارزشیابی شد که این شرکت، در اختیار دولت و وزارت نفت قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی قشم ایر در حالی که دارای 22 فروند هواپیمای فعال در کشور و 5 دستگاه موتور هواپیما بود و 102 خلبان در آن مشغول به فعالیت بودند با ارزشی بیش از 2500 میلیارد ریال در سال 93، بر اساس وکالت، تحویل دولت و وزارت نفت شد. فهرست 16 شرکت دیگر در اختیار جامعه خبری قرار خواهد گرفت.
سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: علاوه بر این، چند دستگاه خودروی خارجی مدل بالا شامل بنز، بی ام و و پورشه، هفت واحد مسکونی در تهران، کیش و شمال، سه باب واحد اداری در میدان ونک، ساختمان ده واحدی در خیابان کارگر تهران، ساختمان 11 واحدی در منطقه ازگل تهران، سه فقره ملک فاقد ابنیه در پاسداران، ازگل و مرزداران با مساحتی بیش از 3 هزار متر مربع، 140 واحد مسکونی از مجموعه دهکده ساحلی کیش املاکی بود که توسط قوه قضاییه از اموال بابک زنجانی شناسایی شد و بر اساس وکالت در اختیار دولت و وزارت نفت قرار گرفت.
وی ادامه داد: علاوه بر آن هشت شرکت در کشور تاجیکستان، سه شرکت در کشور ترکیه و اموالی در دبی و مالزی نیز شناسایی شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/188825/کدام-اموال-بابک-زنجانی-تحویل-وزارت-نفت-شد؟
بستن   چاپ