اخبار محرمانه
اردن خاکش را از رژیم صهیونیستی پس گرفت!
يکشنبه 19 آبان 1398 - 17:54:39
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

فارس / شاه اردن امروز با اعلام پایان الحاقیه الباقوره و الغمر در توافقنامه صلح موسوم به «وادی عربه» امضا شده با رژیم صهیونیستی، گفت: به خاطر مواضع تاریخی، تاوان بزرگی دادیم.
«عبدالله دوم» شاه اردن امروز یکشنبه رسما پایان الحاقیه مربوط به اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر به رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.شاه اردن در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره فعالیت مجلس الامه هجدهم، پایان الحاقیه مربوط به دو منطقه الغمر و الباقوره در توافقنامه صلح موسوم به وادی عربه با رژیم و بازگشت حاکمیت کامل اردن به این دو منطقه را اعلام کرد.مجلس الأمه اردن متشکل از دو مجلس اعم از مجلس سنا و مجلس نمایندگان است که وظیفه قانونگذاری و نظارت بر قوانین را بر عهده دارد.
عبدالله دوم با اشاره به مواضع ثابت اردن و اجرای اصلاحات و حمایت از روند دموکراسی در کشور، گفت که مواضع ملی در حمایت از برادران فلسطینی برای تشکیل دولت مستقل خود در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 به پایتختی قدس شرقی و حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی، مواضعی ثابت و غیرقابل چانه‌زنی است.طبق گزارش وبگاه اردنی«عمون»، عبدالله دوم با اشاره به خطرات روزافزونی که اماکن مقدس اسلامی و مسیحی را تهدید می‌کند، از مسلمانان و مسیحیان خواست تا حمایت از این اماکن به منظور عدم خدشه‌دار شدن وضعیت قانونی آن را بیشتر کنند.
وی افزود: امروز پایان الحاقیه ویژه دو منطقه الغمر و الباقوره مربوط به توافقنامه صلح و اعمال حاکمیت کامل اردن در سراسر این دو منطقه را اعلام می‌کنم.
«الباقوره» در شمال اردن و «الغمر» در جنوب این کشور واقع شده و طبق یکی از بندهای توافقنامه «وادی عربه» که در سال 1994 میان اردن و رژیم صهیونیستی امضاء شد، این دو منطقه به مدت 25 سال به این رژیم واگذار شده بود.
صهیونیست‌ها از روز شنبه(دیروز) خروج از این دو منطقه را آغاز کرده‌اند.عبدالله دوم گفت: بحران‌های اطراف ما بخش‌های مختلف زندگی از جمله بخش اقتصادی را تحت الشعاع خود قرار داده و ما به دلیل مواضع تاریخی خود بهای بزرگی پرداخت کردیم، ما اصلاحات بزرگی حتی در بدترین شرایط انجام دادیم و بار دیگر به دنیا ثابت کردیم که با وجود همه چالش‌ها، اردن چیزی به اسم غیرممکن نمی‌شناسد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/188585/اردن-خاکش-را--از-رژیم-صهیونیستی-پس-گرفت!
بستن   چاپ