اخبار محرمانه
عباس منتظر پاسخ حماس درباره انتخابات است
يکشنبه 19 آبان 1398 - 13:45:47
اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منتظر پاسخ حماس درباره برگزاری انتخابات است.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منتظر پاسخ حماس به نامه‌اش درباره برگزاری انتخابات است.
وی افزود: شش گروه از گروه‌های سازمان آزادیبخش پاسخ مثبت خود را به نامه عباس داده‌اند و او منتظر پاسخ دیگر گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جبهه مردمی است. حماس مهلتی را از حنا ناصر، رئیس کمیته انتخابات خواسته تا نامه عباس را بررسی کند.
عباس پیشتر نامه‌ای را برای رئیس کمیته انتخابات و کمیته اجرایی ساف و رهبری گروه‌ها فرستاده بود و در آن مخالفتش را با برگزاری هرگونه نشستی قبل از صدور دستور انتخابات سراسری اعلام کرده بود. رئیس کمیته انتخابات این نامه را به مسئولان گروه‌ها در نوار غزه انتقال داد. عباس همچنین تأکید کرده که باید انتخابات پارلمانی قبل از انتخابات ریاست تشکیلات برگزار شود.
فتح برنامه‌ریزی برای برگزاری این انتخابات را آغاز کرده است. محمود العالول، نایب رئیس فتح با اعضای کمیته مرکزی و اعضای شورای انقلابی و دبیران فتح دیدار کرده است.
یکی از مسئولان فتح اعلام کرد که همگان توافق کردند که نامزد این جنبش برای ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس باشد. حاضران بر لزوم ایجاد مکانیزم‌های لازم و مقدمه چینی برای انتخابات داخلی تأکید کردند.
جنبش فتح تأکید کرد که عباس تنها نامزد این جنبش در انتخابات است و کرانه باختری آماده برگزاری انتخابات است.
عباس خواهان برگزاری انتخابات در قدس است اما با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی با هرگونه فعالیتی در قدس که نشان دهنده حاکمیت فلسطین بر قدس شرقی باشد مخالف است این یک مسئله پیچیده‌تری است. رژیم صهیونیستی قدس را پایتخت خود می‌داند.
اما تشکیلات خودگردان فلسطین از وزرای خارجه اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا، آمریکای لاتین، استرالیا، نیوزیلند، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی و سازمان ملل خواست بر اسرائیل فشار بیاورند تا با برگزاری انتخابات در قدس شرقی موافقت کند هرچند تا الآن به موافقتی دست نیافته است. صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش اعلام کرد که از کنسول انگلیس خواسته برای ملزم کردن دولت رژیم صهیونیستی به قبول برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان در قدس شرقی وارد مداخله شود.
در این راستا، جبریل الرجوب، دبیر کمیته اجرایی فتح، میخائیل بوگدانوف، فرستاده پوتین به خاورمیانه و شمال آفریقا را در جریان آخرین تحولات مربوط به انتخابات فلسطین گذاشت.
الرجوب در این دیدار که در مسکو برگزار شد تأکید کرد که این دعوت تلاشی جدی از سوی عباس و جنبش فتح برای پایان دادن به دودستگی است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/188550/عباس-منتظر-پاسخ-حماس-درباره-انتخابات-است
بستن   چاپ