اخبار محرمانه
عراق: تظاهرات مردم را سرکوب نمی‌کنیم
شنبه 18 آبان 1398 - 20:17:49
اخبار محرمانه - فارس / سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شایعات درباره تصمیم نهاد امنیتی عراق برای سرکوب تظاهرات مردمی و توسل به زور برای متفرق کردن معترضان خیابانی را تکذیب و تاکید کرد مسئولیت این نهاد حفظ امنیت است.
به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، سرلشکر خلف تاکید کرد: شایعات منتشر شده درباره قصد نیروهای امنیتی در توسل به زور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در میدان‌ها و محل‌های برپایی تحصن‌ها نادرست و بی اساس است.
سخنگوی عادل عبدالمهدی گفت: نیروهای امنیتی موظف به تامین امنیت تظاهرات مسالمت آمیز مردم و حفاظت از آن است.
عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز جمعه معترضان خرابکار و اغتشاشگر در این کشور را به مجازات سنگین از یک سال حبس تا حبس ابد تهدید کرد و گفت که روی سخنش با خرابکاران است.
در بیانیه عبدالمهدی آمده بود: این تظاهرات‌ها با اقدامات جنایتکارانه و تروریستی که به وضوح قابل مشاهده است، همراه بود و هدف از آن تضعیف اعتبار دولت و تضعیف توانایی‌های آن و هدف قرار دادن مردم و امنیت عراق است.
«عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله «سید علی سیستانی» نیز روز جمعه بار دیگر بر لزوم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات مردمی عراق تأکید کرد و گفت که باید جلوی گروه اندکی که دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند، گرفته شود.
اعتراضات در عراق از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد و به دلیل ایام زیارت اربعین حسینی -علیه السلام- برای چند روز متوقف شد و از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد.
طبق گفته کمیته حقوق بشر پارلمان، تاکنون بیش از دویست و پنجاه نفر در جریان اعتراضات خیابانی که برخی از آنان به گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شده‌اند، جان باخته‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/188341/عراق--تظاهرات-مردم-را-سرکوب-نمی‌کنیم
بستن   چاپ