اخبار محرمانه
انتشار اسامی 39 جسد کشف شده در کامیونی در انگلیس
جمعه 17 آبان 1398 - 22:20:28
اخبار محرمانه - ایرنا / پلیس انگلیس روز جمعه اسامی 39 جسدی را که دو هفته پیش در یخچال کامیونی در جنوب شرق این کشور کشف کرده بود، منتشر کرد.
بررسی جزئیات این اسامی که توسط رسانه‌های انگلیسی منتشر شده نشان می‌دهد بیشتر قربانیان 20 تا 35 ساله بوده‌اند، اما در میان آنها نام یک پسر نوجوان 15 ساله نیز به چشم می‌خورد. این اطلاعات پس از آن منتشر شد که پلیس اعلام کرد تمام قربانیان ویتنامی بوده اند.
پیش از این گمان می‌رفت اجساد کشف شده متعلق به مهاجران غیرقانونی چینی باشند اما با ورود مقامات سفارت چین در لندن به تحقیقات این پرونده و ابراز نگرانی شماری از شهروندان ویتنامی از گم شدن بستگانشان، مشخص شد تمامی آن‌ها ملیت ویتنامی داشته‌اند.
جسد این قربانیان بامداد چهارشنبه 23 اکتبر در کانتینری پیدا شد که روز قبل از آن در بندر زیبروژ در بلژیک به کامیونی منتقل که نزدیک لندن توقیف شد.
پلیس راننده 25 ساله این کامیون را که اهل ایرلند شمالی است بازداشت کرده است. گفته می شود این کامیون سال 2007 در بندر وارنا در بلغارستان به ثبت رسیده اما از آن زمان در این کشور دیده نشده است.
از سویی پلیس ویتنام تاکنون 11 نفر را در ارتباط با این پرونده دستگیر کرد.
رئیس پلیس یکی از استان‌های ویتنام در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد: «براساس اطلاعاتی که از متهمان گرفتیم، تحقیقاتی را به‌طور جدی در خصوص مبارزه و ریشه‌کن کردن این حلقه‌ها که مردم را به‌صورت غیرقانونی به بریتانیا منتقل می‌کنند، آغاز می‌کنیم».
وی توضیح داد: «بهترین کار، مواجهه با عواقب این حادثه و کمک به خانواده‌های آن‌ها جهت تحویل گرفتن اجساد است» و پلیس با این حادثه همانند یک پرونده قاچاق برخورد خواهد کرد تا انتقال غیرقانونی افراد به کشورهای دیگر.
پلیس انگلیس هم به دنبال دستگیری دو مظنون مرتبط با این پرونده به‌نام‌های رونان و کریستوفر هوز در ایرلند شمالی است. همچنین راننده این سانحه در دادگاه جنایی انگلیس حاضر و به جرم آدم‌کشی گناه‌کار شناخته شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/188164/انتشار-اسامی-39-جسد-کشف-شده-در-کامیونی-در-انگلیس
بستن   چاپ