اخبار محرمانه
آیا اجاره یا فروش پارکینگ و انباری قانونی است؟
چهارشنبه 15 آبان 1398 - 07:26:05
اخبار محرمانه - اجاره پارکینگ و انباری موضوعی است که برای بسیاری از مستأجران مشکل ایجاد کرده است.
به گزارش مشرق، در اکثر قراردادهای فروش یا اجاره ملک قید می‌شود که خانه با انباری و پارکینگ اجاره داده می‌شود یا فاقد آن‌هاست، اما در برخی از مواقع این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان پارکینگ و انباری را به فردی غیر از اهالی و ساکنان ساختمان اجاره داد یا خیر؟
بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها، انباری و پارکینگ جزء قسمت‌های مشترک آپارتمان نیست و به عنوان بخش اختصاصی به شمار می‌رود، اما این بخش‌ها جزئی از ملحقات آپارتمان به شمار می‌روند و نمی‌توان برای آن‌ها مالک مستقلی را در نظر گرفت.
بیشتر بخوانید:
وکالت‌نامه چه زمانی فسخ می‌شود؟
مالک می‌تواند انباری یا پارکینگ را به مستأجر خود اجاره ندهد و در این صورت مستأجر هم حق استفاده از آن‌ها را ندارد، اما نمی‌تواند این قسمت‌های اشتراکی از مجتمع مسکونی خود را به فردی غیر از اهالی و ساکنان ساختمان بدهد.
حتی اگر در اجاره‌نامه یا قرارداد فروش پارکینگ و انباری ذکر نشده باشد، مالک نمی‌تواند برای آن‌ها مالکی خارج از ساختمان پیدا کند و این عمل غیرقانونی است، زیرا ممکن است برای سایر مالکان ساختمان مشکل به وجود آورد.
بر اساس قانون فردی که خارج از ساختمان سکونت دارد، نمی‌تواند وارد ساختمان شود، زیرا این عمل قانونی نیست و برای سایر مالکان مشکل به وجود می‌آورد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/187561/آیا-اجاره-یا-فروش-پارکینگ-و-انباری-قانونی-است؟
بستن   چاپ