اخبار محرمانه
چالش‌های صداوسیما در یك مناظره جنجالی
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 10:03:42 AM
آرمانی ملی
اخبار محرمانه-محمود صادقی و محمدعلی پورمختار هر دو از نمایندگان مجلس هستند که یکی با گرایش اصلاح‌طلبی و دیگری با گرایش اصولگرایی چندی پیش درباره موضوع تخریب مجلس و نمایندگان مجلس به مناظره نشستند. خبرآنلاین نوشت؛ صحبت به میدان‌داری مداحان در منابر و رویکرد صداوسیما که رسید اختلاف عقیده این دو نماینده هم بیشتر نمایان شد.

جدال با مغالطه!

صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در این مناظره گفت: قرآن به پیامبر می‌فرماید که مردم را به سمت پروردگارت با موعظه حسنه فرا بخوان و هم چنین قرآن جدالی که توام با مغلطه است را قبول ندارد یعنی حتی جدال هم که می‌کنید جدال به احسن باشد یعنی دروغ نگویید، مغالطه نکنید و این است که باید هدایت شود چون منبر هم برای هدایت است، منبر نباید تریبون جناح بشود بلکه باید جایگاه پیامبر باشد، متاسفانه بعضی از خطبا این جایگاه را با تریبون سیاسی اشتباه گرفته‌اند. صداوسیما گاهی اوقات تریبون این‌هاست، زنده پخش می‌کند مثلا آن مداحی که اهانت به خلفا کرده بود و از شبکه پنج پخش شد در حالی که مخالف صریح سیاست‌های امام و رهبری است. امام و رهبری گرایششان به وحدت است ولی با این وجود صداوسیما تریبون صدایی می‌شود که هیچ توجهی به این‌ها ندارد. وی افزود: فایده‌ای هم ندارد، بحث رسانه است و رسانه ملی بیشتر رسانه میلی است و ما از صندوق توسعه حدود دویست میلیون دلار در سال گذشته پول داده‌ایم یعنی می‌خواهم بگویم که بودجه دلاری به آن می‌دهیم، صد و بیست شبکه داخلی و ده‌ها شبکه خارجی دارد و ما انتظار زیاد از آن داریم. در فضای بین‌المللی نمی‌تواند زیاد دروغ بگوید و بازتاب بهتری دارد. ما وظیفه داریم که صداوسیما را به چالش بکشیم و اصلاحش بکنیم.

سیاست صداوسیما انقلابی‌گری است

در ادامه محمدعلی پورمختار اظهار داشت: نه من قبول ندارم که جناحی به موضوعات نگاه می‌کند، بالاخره ببینید جریان کلی صداوسیما در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و انتشار اخبار یک جریان روشن از ابتدای انقلاب تا کنون است فلذا ما نمی‌توانیم بگوییم که امروز وضعش خیلی خراب است چون به جناح ما نمی‌پردازد. نگاه صداوسیما مبتنی بر حفظ ارزش‌هاست و هرکه از ارزش دفاع بکند مورد توجه صداوسیما است و به آن تریبون می‌دهند، سیاست صداوسیما مبتنی بر انقلابی‌گری است و هرکسی که حرف انقلاب را بزند آنجا جایگاه دارد، مبتنی بر دشمن ستیزی است یعنی ببینید شکل معلوم و شناخته شده است و بر همین اساس دارد پیش می‌رود منتهی ممکن است یک روز به من بزند و یک روز به شما بزند و یک روز هم به کل مجلس بزند. این نماینده اصولگرا تصریح کرد: منظور همین با بازتابش است در واقع یک نیشتری می‌شود، گرچه می‌گویم سلیقه‌ها متفاوت است مثلا اگر صداوسیما دست من باشد ممکن است شکل دیگری اداره‌اش بکنم و قطعا متفاوت‌تر از وضع فعلی باشد ولی در عین حال آن هم یک چارچوب‌هایی دارد و واقعیت این است که از این چارچوب‌ها نمی‌تواند خارج شود. وی گفت: بعد از آن مناظراتی که سال 88 شکل گرفت حضرت آقا به صداوسیما توصیه کردند که شما این مناظره‌ها را پخش کنید ولی صداوسیما عمل نکردند البته یکی دو مرتبه گذاشت ولی به سمت و سوی خاصی رفت.

انحصار منجر به فساد می‌شود

پس از پورمختار، محمود صادقی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در واقع این انحصار صدا وسیما و رسانه است و این «انحصار» منجر به فساد می‌شود، تصریح کرد: به نظر من قانون اساسی دلالت بر انحصار صداوسیما ندارد. ما می‌گوییم که این یک فرمول کیلگارد در فساد است که عبارت است از قدرت به علاوه انحصار منهای پاسخ‌گویی که این می‌شود فساد. صداوسیما شبکه‌های مختلف دارد، شبکه‌های استانی یا شبکه‌هایی که هویت‌ها و اسم‌های مستقل دارند یعنی ما سازمان‌های پخش کننده داریم که همه اشان از لحاظ حقوقی منحصر به یکجا هستند، مثلا اگر شبکه استانی چیزی را پخش می‌کند شبکه سراسری آرم آن شبکه استانی را برمی دارد تا از طرف خودش پخش کند یعنی میخواهم بگویم هر شبکه‌ای آرم خودش را دارد بنابراین هویت‌های مختلفی هم دارند ولی این را برنمی‌تابد. عضو فراکسیون امید اضافه کرد: در بحث فضای مجازی هم الان دارد تلاش می‌کند که هرکجا که چیزی را پخش می‌کند در انحصار بگیرد، مثلا در خبرگزاری خانه ملت پخش زنده دارد و تلقی دوستان این است که نباید داشته باشد یا خبرگزاری میزان پخش زنده دارد و تفسیر این دوستان این است که هرکجا چیزی را پخش می‌کند در انحصار ما است. فرقی هم نمی‌کند که آنلاین باشد یا آفلاین.

پنج مجلس در کشور داریم

پورمختار به صادقی پاسخ داد: انحصار است، ما یک صداوسیما بیشتر نداریم. آیا در مجلس انحصار نیست؟ یک مجلس بیشتر داریم؟ ممکن یک تعداد بگویند که چرا ما شبیه به نماینده مجلس نباشیم. صادقی گفت: ما پنج مجلس داریم. پورمختار اما نپذیرفت و تأکید کرد: نه، مجلس شورای اسلامی یکی است، یا شورای عالی امنیت یکی است. اگر انحصارا باید بکنیم مثلا خبرآنلاین یکی است فردا ما بگوییم که من می‌خواهم خبرآنلاین بزنم و چرا شما منحصر شده اید به این اسم، این یک واقعیت است. صادقی اما در پاسخ افزود: منظور ما اسم نیست بلکه کارکرد است.

تازه



http://www.SecretNews.ir/fa/News/185893/چالش‌های-صداوسیما--در-یك-مناظره-جنجالی
بستن   چاپ