اخبار محرمانه
ششمین روز تظاهرات لبنان؛ معترضان مقابل بانک مرکزی
سه شنبه 30 مهر 1398 - 17:11:40
اخبار محرمانه - فارس / معترضان لبنانی در ششمین روز تظاهرات، مقابل ساختمان بانک مرکزی این کشور تجمع و بر ادامه اعتراض مسالمت‌آمیز تأکید کردند.
دولت لبنان هفته گذشته از قصد خود برای اعمال مالیات‌های جدید در بودجه سال 2020 خبر داد که از جمله آن وضع مالیات بر ارتباطات‌های رایگان اینترنتی بود تا از این طریق درآمدهای بیشتری به خزانه دولت وارد کند؛ موضوعی که مردم آن را برنتابیدند و به خیابان‌ها ریختند.
امروز (سه شنبه) برای ششمین روز، این تظاهرات ادامه پیدا کرد. معترضان ضمن تجمع در برابر ساختمان بانک مرکزی، اعلام کرده‌اند که با وجود تصویب طرح پیشنهادی نخست‌وزیر «سعد الحریری»، قصد دارند تظاهرات را ادامه دهند.
بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، ارتش لبنان حضور خود در مرکز بیروت و اطراف بانک مرکزی را تقویت کرده و تظاهرات‌کنندگان راه‌های نزدیک منتهی به این بانک را مسدود کرده‌اند.
این شبکه، ضمن تکذیب اعلام حالت فوق‌العاده گزارش داد، معترضان در برابر بانک مرکزی فرش انداخته‌اند و تعداد آنها رو به افزایش است. آنها در شعارهایی که سر داده‌اند، از سیاست بانکی لبنان و رئیس بانک مرکزی انتقاد می‌کنند.
بر اساس این گزارش دیگر شهرهای لبنان مانند طرابلس، صور و صیدا نیز شاهد افزایش تعداد معترضان برای ادامه تظاهرات است.
نماینده حزب‌الله: مردم ضمانت اجرایی شدن طرح اصلاحی هستند
«حسن فضل الله» نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد، لبنانی‌ها امروز ضمانت اجرایی شدن طرح اصلاحی تصویب شده هستند و امید است که هیچ کسی این دستاورد به دست آمده از تحرکات مردمی را از بین نبرد.
دیدارهای دیپلماتیک سعد الحریری
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، سعد الحریری امروز با «برونو فوشیه» سفیر فرانسه در لبنان و نیز «عبدالعالی القناعی» سفیر کویت در لبنان دیدار کرد و در این دیدارها درباره آخرین تحولات مربوط به این کشور بحث و تبادل‌نظر شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/184101/ششمین-روز-تظاهرات-لبنان؛-معترضان-مقابل-بانک-مرکزی
بستن   چاپ