اخبار محرمانه
اقدام بی‌سابقه آمریکا در لیتوانی
سه شنبه 30 مهر 1398 - 14:25:21
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

فارس / آمریکا در اقدامی بی سابقه که رسانه‌ها آن را «پیامی به روسیه» توصیف کرده‌اند، یک گردان نظامی و ده‌ها تانک در لیتوانی مستقر کرده است.
خبرگزاری فرانسه این اقدام بی‌سابقه آمریکا را «پیامی به روسیه» و «اقدامی در جهت ایجاد بازدارندگی» در برابر مسکو توصیف کرده و نوشته است که اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از این اقدام حمایت می‌کنند.
بر اساس این گزارش، روز دوشنبه ده‌ها دستگاه تانک «آبرامز» و خودروهای زرهی «بردلی» از طریق خط آهن به شهر «پابرید» در نزدیکی مرز بلاروس رسیده‌اند.
«ریمونداس کاروبلیس» وزیر دفاع لیتوانی گفته است که استقرار حدود 500 نظامی آمریکا در این کشور نشانگر آن است که حضور نظامی ناتو در شرق اروپا «دیگر یک تابو نیست.»
وی به خبرگزاری فرانسه گفته است: «اولین و مهمترین پیام به لیتوانی و دیگر کشورهای همسایه ناتو این است که متحدان همگی در کنار ما هستند.»
کاروبلیس افزود: «این همچنین پیامی به روسیه است مبنی بر اینکه ایالات متحده [در اروپا] مشارکت دارد و این اقدام یک عنصر بازدارنده تازه است.»
این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که روسیه تاکنون بارها به غرب درباره افزایش حضور نظامی در شرق اروپا هشدار داده است.
هفته گذشته «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه با بیان اینکه افزایش پایگاه‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خلاف منافع ملی مسکو است، هشدار داد که روسیه در واکنش به این اقدامات، علاوه بر تدابیر سیاسی و دیپلماتیک، پاسخ‌های نظامی را نیز مد نظر قرار می‌دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/184068/اقدام-بی‌سابقه-آمریکا-در-لیتوانی
بستن   چاپ