اخبار محرمانه
استفاده هند از مهمات هدایت ماهواره ای ضد پاکستان
سه شنبه 30 مهر 1398 - 01:03:22
اخبار محرمانه - در پی تنش بین هندوستان و پاکستان بر سر مساله کشمیر، دولت دهلی‌نو گلوله‌های توپ 155 میلیمتری که قابلیت هدایت ماهواره‌ای را دارند، از آمریکا دریافت کرده است.
به گزارش مشرق، ارتش هندوستان به استفاده از مهمات هدایت‌شونده نقطه‌زن دوربرد روی آورده است که تحت بندی فوق‌العاده در سیاست گذاری‌های دفاعی این کشور خریداری شده‌اند.
بیشتر بخوانید:
گلوله های هوشمند نزاجا چگونه عمل می‌کنند؟
اخبار به کار گیری گلوله‌های جدید موسوم به M982 Excalibur ساخت کارخانه سیستم‌های موشکی ریتون آمریکا در کنفرانسی سطح بالا در دهلی‌نو به اشتراک گذاشته شده است.
این گلوله‌های جدید 155 میلیمتری از فناوری جی.پی.اس برای هدایت دقیق به سوی هدف بهره می‌برند که این امر، هماهنگی در استفاده از مسیر صحیح پروازی را تسهیل می‌کند.
گلوله‌های هدایت شونده به واحدهای ارتش در خط کنترل کشمیر برده شده‌اند و دقت و عملکرد آنها از مهمات متعارف بسیار بیشتر و بالاتر است. همچنین از این گلوله‌ها می‌توان در توپ‌های هویتزر M-777 در مرز پاکستان و چین استفاده کرد. این گلوله‌ها بردی تا 57 کیلومتر دارند و می‌توان از آنها در توپ‌های هویتزر k-9 که هندوستان از کره جنوبی در سال 2017 تحویل گرفته نیز استفاده کرد.
تنش میان هندوستان و پاکستان در فوریه سال جاری میلادی و زمانی وارد مرحله جدیدی شد که دولت دهلی‌نو، اسلام آباد را به حمایت مالی از حملات تروریستی در کشمیر از سوی گروه خودخوانده موسوم به "جیش محمد" متهم کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/183985/استفاده-هند-از-مهمات-هدایت-ماهواره-ای-ضد-پاکستان
بستن   چاپ