اخبار محرمانه
شیلی چه خبر است؟
دوشنبه 29 مهر 1398 - 23:21:10
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

آخرین خبر / سباستین پینیه‌را، رئیس جمهوری شیلی در سومین روز از شورش‌های گسترده در این کشور اعلام کرد شیلی در وضعیت جنگی به سر می‌برد.
اعتراض‌های سراسری شامگاه جمعه از سانتیاگو، پایتخت و با تظاهرات علیه افزایش قیمت بلیط مترو آغاز شد. با این حال مانند شورش‌های مشابه در دیگر کشورهای آمریکای جنوبی، مخالفت با بی‌عدالتی گسترده و نظام‌مند به سرعت به شهرهای کوچک و بزرگ شمال و جنوب شیلی کشیده شد.
دولت شیلی معترضان را به حمله به فروشگاه‌ها و اموال عمومی و خصوصی و ایجاد آشوب متهم می‌کند.
در جریان رویارویی میان معترضان خشمگین و نیروهای ارتش و پلیس تاکنون دست‌کم 7 نفر کشته و بیش از 1400 نفر در سراسر کشور بازداشت شده اند.
حدود 10هزار سرباز و مامور پلیس و ارتش در خیابان‌های شهرهای مختلف شیلی مستقر شده اند.
دولت شیلی همراه با نیروهای نظامی و پلیس از شامگاه جمعه مقررات منع آمد و شد را از ساعت 7 شب تا 6 صبح در پایتخت به اجرا گذاشته است. فرمانده ارتش از شهروندان خواسته است تا از خانه‌های خود خارج نشوند.
حضور رئیس جمهوری شیلی همراه با نظامیان این کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی، باعث شده تا بسیاری از منتقدان، عملکرد وی را با دیکتاتوری نظامی آگوستو پینوشه (1973-1990) مقایسه کنند.
آقای پینیه‌را در نطق تلویزیونی خود گفت که جنگ در شیلی نبردی میان چپ و راست نیست بلکه دولت در برابر افرادی که احترامی برای دموکراسی و میهن قائل نیستند در حال جنگ است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/183971/شیلی-چه-خبر-است؟
بستن   چاپ