اخبار محرمانه
سخنگوی جانسون: نخست‌وزیر اجازه تغییر توافق برگزیت را نمی‌دهد
دوشنبه 29 مهر 1398 - 22:15:08
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد دولت خواهان تصویب توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون تغییر آن در پارلمان است.
به گزارش رویترز، سخنگوی بوریس جانسون اعلام کرد نخست وزیر می‌خواهد که توافق برگزیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بدون تغییر از سوی پارلمان مورد تصویب قرار گیرد. سخنگوی جانسون به قانونگذاران این کشور هشدار داد در صورت تغییر توافق برگزیت دولت با آن موافقت نخواهد کرد.
سخنگوی جانسون گفت: مردم خواهان اجرای برگزیت هستند و دولت مصمم است تا توافق عالی جدید برگزیت به تصویب پارلمان برساند و در 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شویم. توافق برگزیت با اتحادیه اروپا مورد تائید قرار گرفته است. مذاکرات با اتحادیه اروپا از مدت‌ها قبل برای زمان طولانی انجام شده است. نخست وزیر به توافق خوبی دست یافته است. او بر تصویب این توافق از طریق پارلمان متمرکز شده است.
یک مقام آگاه اعلام کرد اگر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نتواند تا پایان هفته جاری پارلمان این کشور را مجاب به تصویب خروج لندن از اتحادیه اروپا (برگزیت) کند، زمان برگزیت تا فوریه سال 2020 میلادی تمدید خواهد شد.
بر این اساس، نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه شنبه درباره طرح توافق برگزیت دولت جانسون با اتحادیه اروپا رای گیری خواهند کرد. این توافق قرار بود روز شنبه به رای گذاشته شود، اما پس از تصویب متممی در پارلمان مبنی بر به تعویق افتادن برگزیت تا فوریه سال 2020، دولت آن را سه شنبه برای رای گیری به پارلمان ارائه خواهد داد.
در حالی که چند روز پیش گزارش‌هایی مبنی بر توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر برگزیت منتشر شد، پارلمان انگلیس روز جمعه در جلسه‌ای با تصویب متممی دولت لندن را موظف به تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا کرد و بوریس جانسون مجبور است در این باره با این اتحادیه وارد مذاکره شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/183964/سخنگوی-جانسون--نخست‌وزیر-اجازه-تغییر-توافق-برگزیت-را-نمی‌دهد
بستن   چاپ