اخبار محرمانه
بدرقه نظامیان آمریکایی در شمال سوریه با سنگ، گوجه و میوه‌های گندیده
دوشنبه 29 مهر 1398 - 17:06:39
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

فارس / تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد، ساکنان مناطق شمال سوریه کاروان نظامیان آمریکایی را حین خروج از این مناطق با پرتاب سنگ، گوجه و میوه‌های گندیده بدرقه کرده‌اند.
اعتراضات ساکنان مناطق شمالی سوریه به مواضع واشنگتن و دولت «دونالد ترامپ» سبب شده که کاروان نظامیان آمریکایی حین خروج از این مناطق با واکنش ساکنان و بدرقه‌شان با پرتاب سنگ، گوچه فرنگی و سیب زمینی‌های گندیده مواجه شوند.
ساعاتی بعد از حضور شبانه اعتراضی شماری از فعالان کُرد شمال سوریه در برابر یک کاروان نظامی آمریکایی که در حال ترک شمال سوریه بود (+)، امروز دوشنبه رسانه‌ها و شبکه‌های خبری تصاویری و فیلم‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد، ساکنان این مناطق با پرتاب سنگ، گوجه فرنگی، سیب زمینی و میوه‌های گندیده به سمت کاروان نظامیان آمریکایی به مواضع واشنگتن و دولت تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد اعتراض کردند.
خروج نظامیان آمریکایی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه حدود دو هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که تصمیم گرفته از سوریه عقب‌نشینی کند. در پی اعلام این تصمیم، ارتش ترکیه عملیاتی را علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه آغاز کرد.
شبه‌نظامیان کرد که در سال‌های اخیر با اتکا به آمریکا بخش بزرگی از شمال سوریه را تحت کنترل خود داشتند و در عمل به عنوان نیروی زمینی ارتش آمریکا فعالیت می‌کردند، این تصمیم ترامپ را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.
بدرقه نظامیان آمریکایی در شمال سوریه با سنگ و میوه‌های گندیده در شرایطی صورت گرفته که اظهارات ضد و نقیض مقام‌های واشنگتن درباره خروج و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه ادامه دارد.
«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در حالی که دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که تقریبا تمام 2000 نیروی آمریکایی مستقر در شمال سوریه این منطقه را ترک کرده و در غرب عراق مستقر می‌شوند، امروز دوشنبه در پایتخت افغانستان از احتمال باقی ماندن تعدادی از نظامیان این کشور در سوریه خبر داده است

http://www.SecretNews.ir/fa/News/183823/بدرقه-نظامیان-آمریکایی-در-شمال-سوریه-با-سنگ،-گوجه-و-میوه‌های-گندیده
بستن   چاپ