اخبار محرمانه
جرقه‌ در انبار باروت/ اعتراض به مالیات بر واتساپ به توطئه علیه حزب الله ختم می‌شود؟
دوشنبه 29 مهر 1398 - 00:47:32
اخبار محرمانه - واقعیت این است که دولت‌ لبنان برای جبران ناتوانی خود تصمیم گرفته تا از جیب مردم و با اخذ مالیات از شبکه های اجتماعی، سوخت و سایر کالاها کاستی های خود را جبران کند.
گروه بین الملل-رجانیوز: ناکارامدی، فساد و مشکلات معیشتی و اقتصادی روی هم تلنبار شده و کافی است تا با جرقه ای احساسات مردم تحت تاثیر قرار گیرد و آتش به جان عروس خاورمیانه بیافتد.
به گزارش رجانیوز : اعلام گرفتنِ مالیات از تماس صوتی واتساپ در لبنان کافی بود تا مردم در شهرهای مختلف به خیابان‌ها بیایند و اعتراض خود را نشان دهند. سید حسن نصرالله در این خصوص می‌گوید: « وزیر رسانه کنفرانس خبری گذاشت و مالیات واتس‌اپ را اعلام کرد و مردم به خیابان‌ها ریختند. این همان جرقه‌ای بود که در انبار باروت افتاد. » این اعتراضات البته بی تاثیر نبود و سعد حریری ساعاتی بعد از این تظاهرات خبر از توقف در اجرای این طرح داد. دبیرکل حزب الله لبنان نیز ضمن حمایت از خواست مردم ماجرا را اینگونه روایت می‌کند: «به مردم معترض می‌گوییم ما نه‌تنها اعتراض شما را درک می‌کنیم بلکه به آن احترام می‌گذاریم. پیام شما با قدرت به مسئولان رسید و نشانه‌اش هم آن‌که طی چند ساعت از تصمیم مالیات بر واتس‌اپ عقب‌نشینی کردند. حال چه بگوییم ایده بود و چه بگوییم مصوبه بود. اهمیت اعتراضات شما در این بود که هیچ حزب، هیچ کس و هیچ سفارت خارجی پشت این اعتراضات نبود»

چرایی اعتراض مردم؟
اما مالیات بر شبکه‌های اجتماعی جقدر مهم است که توانسته مردم را علیه دولت یک کشور بسیج کند؟ واقعیت این است که دولت‌ لبنان برای جبران ناتوانی خود تصمیم گرفته تا از جیب مردم و با اخذ مالیات از شبکه های اجتماعی، سوخت و سایر کالاها کاستی های خود را جبران کند. مردم نیز با مشاهده ناکارآمدی دولت و حجم فسادها به این نوع مدیریت که عملا منجر به ضربه زدن دوباره به قشر ضعیف جامعه شده است اعتراض کردند.
سیدحسن نصرالله رویه انجام شده توسط دولت را منجر به بدتر شدن شرایط فقرا می داند و خواهان اصلاح این شرایط است: «راه حل‌هایی که دولت برای برون‌رفت از شرایط اقتصادی ارائه می‌دهد نباید فقط از فقرا فداکاری طلب کند. بله، عبور از این شرایط نیازمند فداکاری است اما نه فقط فداکاری فقرا. متأسفانه امروز همه‌ی نقشه‌های دولت فقط در جهت فداکاری فقراست. اگر همه‌ی گروه‌ها، ثروتمندان، کارخانه‌داران، بانک‌ها و فقرا در کنار هم فداکاری کردند و اعتماد مردم جلب شد آن وقت قطعا از مالیات‌های جدید خشمگین نخواهند شد و شرایط را درک خواهند کرد. اما این ایام که هر روز مردم خبر رسوایی، دزدی، فساد و اسراف‌های میلیون‌دلاری، ده‌ها میلیون‌دلاری و صدها میلیون‌دلاری می‌شنوند نخواهند پذیرفت که از جیب خودشان چیزی به شما بدهند.»

این درحالی است که مردم همین کشور در عرصه جانفشانی برای مبارزه با صهیونیسم و همکاری با حزب الله لبنان حماسه آفرینی های فراوانی کرده اند. دبیر کل حزب الله در این خصوص میگوید: «من پیش از این نیز مثال زدم که مردم حاضرند فرزندان و حتی خانه و زندگی‌شان را برای مقاومت بدهند چون مطمئن هستند چیزی که به مقاومت می‌دهند دزدیده و غارت و هدر نمی‌شود بلکه فقط خرج میهن، ناموس، خاک و کرامت می‌شود.»
اصلاح یا اسقاط دولت؟
اما داستان از جایی قابل تامل می شود که دست‌هایی به دنبال ساقط کردن دولت لبنان و فراهم کردن زمینه برای تزلزل در این کشور در حال فعالیت هستند. آشفتگی، نبود اقتدار دولتی و زمانی یک تا دو ساله برای شکل گیری یک دولت ائتلافی جدید که در نهایت نمی تواند مشکلات را حل کند و فقط زمان را به ضرر مردم و اقتدار لبنان از دست می دهد از جمله نگرانی های دلسوزان این کشور است.
علاوه بر این دشمنان لبنان اعم از صهیونیست ها، سعودی و غرب درصدد هستند تا به محور امنیت این کشور یعنی حزب الله ضربه بزنند. دشمنان مقاومت که از هیچ اقدامی در ماه های اخیر در تحریم مالی حزب الله و زدن اتهامات فراوان به نیروهای مقاومت فروگذار نکرده اند اکنون درصدند تا اعتراضات اقتصادی مردم را به سمت اعتراض به حزب الله لبنان و حتی ایران سوق دهند. در این مسیر نیز جریان های داخلی وابسته به کمک این طرح اتاق های صهیونیستی سعودی درآماده اند. به همین دلیل سیدحسن نصرالله از هرگونه استعفا دادن مقامات کشور انتقاد کرد و خواهان استقرار و اصلاح رویه های مدیریتی کشور شد.

اما «سمیر جعجع»، رئیس حزب «القوات‌اللبنانیه» و نزدیک ترین فرد در لبنان به عربستان سعودی بامداد شنبه با بیان این ادعا که دولت فعلی لبنان قادر به برداشتن گام‌های لازم جهت بهبود وضع اقتصادی موجود نیست خواستار استعفای وزیران این حزب از کابینه شد. جعجع از افرادی است که به صحبت های سیدحسن نصرالله در دفاع از ایران بارها انتقاد کرده است.
در نتیجه این اقدام چهار وزیری که امروز باید پاسخگوی فعالیت های خود و نتایج آن باشند استعفا دادند. «غسان حاصبانی»، معاون نخست‌وزیر لبنان، «ریشا قومیجیان»، وزیر امور اجتماعی، «کمیل ابو سلیمان»، وزیر کار و «می شدیاق»، وزیر مشاور در امور توسعه اداری چهار عضو حزب «القوات اللبنانیه» در کابینه نخست‌وزیر «سعد الحریری» هستند که طبق بیانیه «سمیر جعجع» مشمول استعفا می شوند. البته این امر باعث از رسمیت افتادن کابینه و ساقط شدن دولت نشده است چون بر اساس قانون اساسی این کشور دولت جز با استعفای بیش از یک سوم وزرا یا استعفای نخست‌وزیر، ساقط نمی‌شود.
این درحالی است که دبیرکل حزب الله با انتقاد از کسانی که سی سال مسئولیت در این کشور را بر عهده داشته اند فرار از پاسخگویی را مورد انتقاد قرار داده بود و خواستار آن شد تا وطن پرستی خود را با انجام وظیفه خود نشان دهند: «همگان در لبنان چه آن‌ها که در مسند قدرت هستند و چه آن‌ها که نیستند باید در زمینه‌ی شرایط دشواری که در کشور پیش آمده مسئولیت‌پذیر باشند. برخی عادت کرده‌اند هر مشکلی پیش می‌آید بلافاصله خود را کنار می‌کشند، استعفا می‌دهند و هیچ مسئولیتی در قبال گذشته و حال بر عهده نمی‌گیرند، پیامدهای این وضعیت را بر دوش دیگران می‌اندازند و در نقش تماشاچی ظاهر می‌شوند. این نشان‌دهنده‌ی فقدان روحیه‌ی ملی‌گرایی و بی‌مسئولیتی در قبال سرنوشت مردم است.»

سیدحسن نصرالله به طرح خائنانه ای که دشمنان طراحی کرده اند اشاره کرد و گفت: «شرایط امروز نتیجه‌ی یک سال و دو سال گذشته و این دولت و دولت قبلی نیست. حد اقل نتیجه‌ی 20 و 30 سال گذشته و شرایط داخلی و منطقه‌ای و جهانی و سیاست‌های اقتصادی کشور است. الآن در صدد بازبینی علل و عوامل نیستم. اما مسلّم آن است که همه و از جمله ما باید در قبال شرایط پیش‌آمده مسئولیت‌پذیر باشیم. درصد مسئولیت هرکس متفاوت است اما هیچ کس حق ندارد شانه خالی کند. این مایه‌ی ننگ است که کسی در قبال شرایط پیش‌آمده از مسئولیت شانه خالی کند. مخصوصا طرف‌هایی که در 30 سال گذشته در همه‌ی دولت‌های پیشین حضور داشته‌اند و الآن می‌خواهند سوار امواج مردمی شوند و می‌گویند می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم! هیچ کس نمی‌تواند 30 سال حاکم کشور باشد، کشور را اداره کرده باشد و هر کاری دلش می‌خواسته کرده باشد سپس در آخرین لحظه مثل شریف مکه برود بالای تپه بنشیند و بگوید به من ربطی ندارد و بدبختی‌ها را بیاندازد گردن دیگران. آن وقت چه کسی باید هزینه بدهد؟ ملت و همه‌ی مذاهب و مناطق کشور.»
توطئه سعودی صهیونیستی
الاخبار در این خصوص اعلام کرد عربستان به دنبال برکناری «سعد الحریری» است. این روزنامه لبنانی گزارش کرد، عربستان در تلاش است نخست‌وزیر این کشور را مجبور به استعفا کند زیرا از عملکرد وی در قبال حزب‌الله و رئیس‌جمهور لبنان راضی نیست.
تلویزیون و سایر رسانه های وابسته به عربستان سعودی همچنانکه در مساله عراق تلاش کردند به دنبال ایجاد یک جنبش ضد حزب الله و ضدایرانی و انحراف خواسته های اقتصادی مردم هستند و سعی دارند تا تصویری وارونه از این تظاهرات ها نشان دهند.

به عنوان نمونه شبکه سعودی العربیه به تبلیغات گسترده برای دامن زدن به ناآرامی‎ها در لبنان ادامه می دهد و به این منظور، خبرنگاران خود را از کشورهای مختلف از جمله انگلیس و فرانسه به بیروت اعزام کرده است.
تحریف یا پخش گزینشی سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، از جمله دیگر شیوه های شبکه العربیه، برای تحریک ناآرامی‎ها در لبنان است. العربیه در بخش های مختلف خبری خود این سخنان دبیرکل حزب الله را پخش کرد که تهدید کرد هر کسی دولت را ترک کند، محاکمه خواهد شد.
شبکه العربیه که خبرنگاران خود در پاریس و لندن را هم به بیروت اعزام کرده است، با مصاحبه های مردمی تلاش می کند، دیدگاه خاصی را به عنوان دیدگاه همه مردم لبنان جلوه دهد.
حالا باید دید آیا دولت لبنان راه اصلاحات اقتصادی و معیشتی را باز می کند و رضایت منتقدان را بدست می آورد یا غول‌های رسانه ای سعودی و صهیونیستی چندصباحی بر آتش اختلافات فرقه ای و شایعات ضد ایرانی و ضد حزب الله می دمند و می توانند درگیری های داخلی در لبنان را گسترش دهند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/183704/جرقه‌-در-انبار-باروت--اعتراض-به-مالیات-بر-واتساپ-به-توطئه-علیه-حزب-الله-ختم-می‌شود؟
بستن   چاپ