اخبار محرمانه
پاسخ وزارت نفت به گزارش خبرگزاری خانه ملت
وزارت نفت به تعهدهای قانونی خود در هدفمندی یارانه‌ها عمل کرده است
دوشنبه 22 مهر 1398 - 14:44:15
اخبار محرمانه - اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به گزارش خبرگزاری خانه ملت با عنوان «وجود رانت در اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل هدفمندی یارانه‌ها» توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شانا، متن این توضیحات به شرح زیر است:
«نظر به انتشار گزارشی با عنوان «وجود رانت در اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل هدفمندی یارانه‌ها» در خبرگزاری خانه ملت که در آن برخی مسائل مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها به‌درستی تحلیل نشده است، به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی جهت آگاهی عمومی ارائه می‌شود:
برخلاف ادعای مطرح شده، شرکت‌های تابعه وزارت نفت به تعهدات قانونی خود در قبال درآمدهای حاصل از منابع هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل عمل نموده‌اند. توضیح آنکه شرکت‌های تابعه وزارت نفت در سال 1397 مکلف به پرداخت 72513 میلیارد تومان بوده‌اند، در حالی که در مجموع 77214 میلیارد تومان، یعنی بیش از مقدار تکلیفی به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نموده‌اند. این در حالی است که سهم شرکت‌های تابعه وزارت نفت از منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال 1397، معادل مبلغ 14616 میلیارد تومان بوده است، اما سازمان هدفمندی یارانه ها تنها مبلغ 10100 میلیارد تومان از این مبلغ یعنی کمتر از سهم قانونی را تامین کرده است. همچنین درباره اعطای وام به واحدهای تولیدی از محل منابع یارانه‌ها، لازم به تاکید است که وزارت نفت در این زمینه هیچ اختیار و مسئولیتی ندارد».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/182155/وزارت-نفت-به-تعهدهای-قانونی-خود-در-هدفمندی-یارانه‌ها-عمل-کرده-است
بستن   چاپ