اخبار محرمانه
کنعانی مقدم: دشمن نمی‌خواهد سر به تن اصول‌گرا و اصلاح‌طلب باشد
يکشنبه 21 مهر 1398 - 09:46:29
اخبار محرمانه - ایلنا / دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ایران اسلامی با بیان اینکه خَلط مبحث، انحراف و سوء استفاده است که گفته شود اصولگرایان مخالف دولت هستند، گفت: اگر به آقای ناطق نوری تکلیف شود برای حضور در عرصه سیاسی می‌آید اما خودشان رغبتی ندارند و به ددنبال قدرت نیستند.
حسین کنعانی‌مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، تحلیل خود از انتخابات پیش‌روی مجلس و فضای رقابتی بین جریان‌های سیاسی را اینگونه بیان کرد: در آستانه انتخابات مجلس‌ شورای اسلامی که نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 خواهد داشت، رقابت‌ها نزدیک و شدیدتر خواهد بود و فاصله بین جناح‌ها از نظر شعارها و صف‌بندی‌ آرا شفاف‌تر خواهد شد.
با توجه به شرایط موجود اگر آقای روحانی بتواند در زمان باقی مانده دوره ریاست جمهوریش برنامه‌ای ارائه بدهد می‌تواند یک اثر تعیین کننده در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری داشته باشد اما به هر حال کارنامه‌ آقای روحانی مجموعه‌ای از اقدامات و عملکرد اصلاح‌طلبان، کارگزاران اعتدال‌گرایان و مستقلان است و اگر این کارنامه نمره قبولی نگیرد، نمی‌تواند در انتخابات آینده اثرگذار باشد.
وی در پاسخ به اینکه وضعیت انفعالی دولت و شرایط کشور به اصلاح‌طلبان نسبت داده می‌شود با توجه به این وضعیت اقبال عمومی مردم به جریان‌های سیاسی کشور را چگونه می‌بینید، گفت: اصلاح‌طبان سه راه بیشتر ندارند اول اینکه خط و خطوط و ارتباطشان را با آقای روحانی جدا کنند و از روحانی عبور کنند چراکه روحانی در دور بعد هم نمی‌تواند کاندیدای انتخابات باشد.
دبیر حزب سبز ادامه داد: دوم اینکه به صورت یک جریان مخالف عملکرد آقای روحانی به دنبال طرح افراد جایگزین برای ایشان باشند که قاعدتا باید نقد خودشان را با انتقاد از آقای روحانی مشخص کنند و سوم اینکه در انتخابات آینده بخواهند به صورت چراغ خاموش حرکت کنند و فعالیت چندانی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه با توجه به توصیه‌هایی که آقای خاتمی به اصلاح‌طلبان مطرح کرده، قطعا آنها به سمت قهر کردن در انتخابات نخواهند رفت، گفت: اصلاح‌طلبان باید فعال برخورد کرده و رقابت را سنگین کنند و از طرفی نیز مرزبندی‌یشان را با‌ آقای روحانی و کارگزاران بیشتر کنند.
این کنشگر سیاسی اصول‌گرا درمورد به نتیجه نرسیدن وحدت اصول‌گرایان در انتخابات‌های گذشته و وضعیت فعلی آنها، گفت: در حال حاضر جریان اصولگرایی به یک ائتلاف حداقلی دست پیدا کرده است و در آستانه انتخابات هم ائتلاف انتخاباتی شکل خواهد گرفت اما همیشه بحثمان این است که نیاز به ائتلاف سیاسی داریم که پایدار باشد و قابلیت توسعه و رشد داشته باشد و تلاش ما بیشتر روی این موضوع است وگرنه ائتلاف حداقلی وجود دارد و ائتلاف انتخاباتی هم شکل خواهد گرفت. اما ما آن را کافی نمی‌دانیم و سعی می‌کنیم با روحانیت مبارز تلاش کنیم که ائتلاف سیاسی نیروهای انقلاب و ارزشی شکل بگیرد.
وی درباره حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز گفت: حضور ایشان که مبارک است و تلاش جامعه روحانیت مبارز برای ائتلاف بین نیروی‌های انقلابی و ارزشی با تشکیل کمیته دعوت شکل گرفته است. این کمیته از اضلاع مختلف اصول‌گرایی دعوت می‌کند و پاسخ مثبت آقای ناطق نوری به این معنی بود که این تلاش موفق بوده و همچنین حضور آقای ناطق می‌تواند یک گام به سمت وحدت و هم دلی باشد.
کنعانی‌مقدم افزود: اگر ایشان ورود و فعالیت جدی برای این وحدت و همدلی داشته باشد دیگر اضلاع هم سعی می‌کنند همگرا شوند و اختلاف‌ها را کنار بگذارند.
این کنشگر سیاسی اصول‌گرا در واکنش به این سوال که آقای ناطق پیشتر رایزن دولت تدبیر و امید در قم بوده و از دولت حمایت کرده است، به نظر شما با حضور مجدد می‌خواهد در جریان اصول‌گرایی و صحنه سیاسی کشور نقش‌آفرینی داشته باشند؟، گفت: خَلط مبحثی وجود دارد، اینکه گفته می‌شود اصولگرایان مخالف دولت هستند یک انحراف و سوءاستفاده است، اصول‌گرایان حمایت از دولت را تکلیف خودشان می‌دانند، همان‌طور که رهبری این موضوع را تاکید کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در عین حالی که اصول‌گرایان مخالف دولت نیستند اما نسبت به آن رقابت و نقد دارند، گفت: فرق ما با اصلاح‌طلبان و کارگزارانی‌ها این است که آنها هر اقدام دولت را تایید می‌کنند و ترجیح می‌دهند آن را بپذیرند و مخالفت نکنند، اما ما اعتقادمان این است که هر اقدام دولت قابل نقد است در عین حالی که باید کمک کنیم در دوره بعد نیز با یکدیگر رقابت داریم و اصلا انتخابات بدون رقابت بی معنی است.
عضو شورای مرکزی خانه احزاب ادامه داد: آنهایی که خودشان را از الان پیروز میدان می‌دانند یا علم غیب دارند یا اینکه انتخاب مردم را منوط به حضور این افراد در صحنه می‌دانند!
وی افزود: باید فضای انتخابات به گونه‌ای تنظیم شود که هم مشارکت حداکثری ایجاد و انتخاب مردم معنادار باشد و هم اینکه رقابت، امنیت و کارآمدی لازم را داشته باشد و در صورتی که این موارد در انتخابات ما وجود داشته باشد قطعا انتخابات پرشوری خواهیم داشت.
دبیرکل حزب سبز درباره اینکه آیا حضور ناطق نوری به معنای نقش آفرینی در فضای سیاسی کشور است، گفت: ایشان در جلسات مختلف سعی بر این دارند که وحدت و انسجامی بین نیروهای انقلاب را ایجاد کنند و دنبال انتخابات و قدرت نیست، اما اگر به ایشان تکلیف شود و یا شرایط به گونه‌ای باشد که باید وارد صحنه شود این احتمال وجود دارد، اما خودشان رغبتی ندارند.
کنعانی مقدم درباره شعارهای سال 96 و نفی دو جریان سیاسی و استفاده جریان سوم از این شعار گفت: دشمن نمی‌خواهد سر به تن اصول‌گرا و اصلاح‌طلب باشد و از طرفی فضای سیاسی کشور یک فضای باز است که حضور جریان‌های مختلف می‌تواند به توسعه و رشد سیاسی مردم بی‌انجامد و هیچ منعی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: اما اگر شعارشان این باشد که نه تو باشی و نه دیگری، غلط است؛ جریان سومی موفق است که بگوید هم اصلاح‌طلب باشد و هم اصولگرا.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/181742/کنعانی-مقدم--دشمن-نمی‌خواهد-سر-به-تن-اصول‌گرا-و-اصلاح‌طلب-باشد
بستن   چاپ