اخبار محرمانه
پیش‌بینی اوضاع بازار طلا از زبان کشتی آرای
شنبه 20 مهر 1398 - 22:34:39
اخبار محرمانه - اقتصاد آنلاین / نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات بازار طلا در هفته گذشته گفت: پیش‌بینی ما این است که قیمت طلا و سکه در هفته جاری نیز با همان روند هفته گذشته پیش برود، یعنی بازار طلا در این هفته هم با ثبات خواهد بود.
محمد کشتی‌آرای با تحلیل وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهار کرد: هفته گذشته یکی از هفته‌های نادر کم‌نوسان برای طلا و سکه بود، قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز بین محدوده 1500 تا 1509دلار نوسان داشت و همچنین در بازار ارز نیز شاهد ثبات نرخ دلار و یورو بودیم.
این فعال صنف طلا ادامه داد: این حداقل نوسان باعث شد ما بعد از مدت‌ها یک بازار طلای با ثبات را تجربه کنیم به طوریکه قیمت طلا و قیمت سکه در طول هفته گذشته بر یک مدار مشخصی در حرکت بود.
بر این اساس در بازار طلای هفته گذشته، قیمت سکه بین چهار میلیون تا چهار میلیون و 15هزار تومان نوسان داشت؛ قیمت طلای 18عیار نیز در محدوده 405 تا 410هزار تومان در هر گرم متغیر بود.
کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: از طرفی با بهتر شدن شاخص‌های اقتصادی آمریکا که روز جمعه اعلام شد، قیمت اونس جهانی طلا به زیر 1500دلار کاهش پیدا کرد و به 1489دلار رسید که این سقوط 20دلاری قیمت اونس جهانی طلا باعث شد، قیمت سکه امامی 15هزار تومان و قیمت طلا حدود 2هزار تومان کاهش یابد و به این ترتیب سکه امامی هفته جاری را با قیمت چهار میلیون تومان و طلا با قیمت 406هزار تومان در هر گرم آغاز کرد.
نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو پیش‌بینی کرد: با توجه به نزدیک بودن تعطیلات و سفرهای اربعین، انتظار ما این است که تقاضا و داد‌وستد در این هفته روند نزولی داشته و همین موضوع باعث می‌شود قیمت طلا و قیمت سکه نیز در هفته پیش رو با ثبات همراه باشد.
کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین کاهش 20دلاری بهای اونس جهانی نسبت به هفته گذشته نیز نشان می‌دهد در مجموع اقتصاد جهانی ثبات نسبی پیدا کرده و جریان‌های سیاسی خاصی وجود ندارد که بتواند بر قیمت طلا و قیمت سکه داخل تاثیر منفی بگذارد.
این فعال صنف طلا با بیان اینکه جاذبه طلا، سکه و ارز برای سرمایه‌گذاری از بین رفته است، تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی و با اتمام ماه صفر، تقاضا برای طلا به عنوان زیورآلات بیشتر شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/181629/پیش‌بینی-اوضاع-بازار-طلا-از-زبان-کشتی-آرای
بستن   چاپ