اخبار محرمانه
افشای دو توطئه عربستان علیه ایران
جمعه 19 مهر 1398 - 18:42:19
اخبار محرمانه - دیپلماسی ایرانی / روزنامه الاخبار به انتشار اسناد درز یافته به بیرونی اشاره می کند که از سوی مشاوران محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تهیه شده است. این اسناد نقشه های عربستان و ابزارهای به کار گرفته شده این کشور را برای حمله به ایران در سطوح مختلف افشا می کند. سعودی ها نقشه ها و طرح های ضد ایرانی خود را در سال 2017 به تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به منظور انجام هماهنگی با آمریکا برای فعالیت برای اجرایی کردن آن به منظور محاصره ایران، منزوی کردن این کشور و نابودی حکومت آن ارائه کردند.
این سند دربردارنده دو طرح موازی برای مقابله با سیاست های نظام ایران است. این دو طرح اسامی نمادینی یعنی نمرود و عنکبوت نام دارند.
هدف از طرح عنکبوت استفاده از توانمندی های مختلف جنگ نرم برای بی ثبات کردن حکومت ایران در طول مدت سه سال است.هدف اصلی طرح نمرود رویارویی با سیاست های به ادعای عربستان، خصمانه ایران و ادامه منزوی کردن این کشور است و چارچوب کاری این طرح در اصل رسانه ای است. به این ترتیب که حملاتی رسانه ای با هدف آگاهی بخشی درباره خطرات حکومت ایران برای امنیت منطقه و جهان ترتیب داده می شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/180859/افشای-دو-توطئه-عربستان-علیه-ایران
بستن   چاپ