اخبار محرمانه
امیر خانزادی: ائتلاف آمریکا در خلیج فارس شکست خواهد خورد
پنجشنبه 18 مهر 1398 - 13:27:51
اخبار محرمانه - فارس / فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با همتای روس خود با تاکید بر اینکه خلیج فارس بسیار امن است و برای تامین امنیت آن نیاز به کشورهای فرامنطقه‌ای نیست، گفت: ائتلاف آمریکا در خلیج فارس به شکست خواهد انجامید.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه نشست فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حوزه خزر در روسیه، صبح امروز به طور جداگانه با فرماندهان نیروی دریایی روسیه، آذربایجان و قزاقستان دیدار کرد.
دریادار خانزادی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی روسیه، گفت: خلیج فارس بسیار امن است و برای تامین امنیت آن نیاز به کشورهای فرامنطقه‌ای نیست.
وی با اشاره به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس، اضافه کرد: کشورهای فرامنطقه‌ای به بهانه تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس اقدام به تشکیل یک ائتلاف کردند، اما بدانند این توطئه های پلید آن ها به شکست خواهد انجامید.
فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز در این دیدار گفت: غیر از کشورهای فرامنطقه‌ایی هیچ کشوری در خلیج فارس ناامنی ایجاد نمی کند.
وی با بیان اینکه ناوگروه روسیه در رزمایش مشترک که به زودی در اقیانوس هند برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد، تصریح کرد: اجرای رزمایش مشترک برای صلح در منطقه و نمایش آمادگی رزمی و هماهنگی بیشتر کشورهای شرکت کننده است.
در این دیدار همچنین دو طرف به داشتن تهدیدات مشترک و لزوم گفت‌وگو و هماهنگی بیشتر در حوزه‌های عملیاتی، برگزاری رزمایش سه جانبه در اقیانوس هند با چین، برگزاری رزمایش امداد و نجات در خزر و ... تاکید کردند.
دریادار خانزادی در دیدار با فرمانده نیروی دریایی قزاقستان نیز بر همکاری در حوزه‌های آموزشی، فنی، بازدید ناوگروه‌ها و به اشتراک گذاری توانمندی‌ها تاکید کرد.
فرمانده نیروی دریایی قزاقستان نیز داشتن پیشینه تاریخی و روابط دوستی با ایران را بسیار حائز اهمیت خواند و بر آمادگی کشورش برای دریافت ناوگروه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی در ساخت یگان‌های شناوری تاکید کرد.
همچنین فرماندهان نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی آذربایجان بر ادامه همکاری‌ها و پیگیری موارد مطرح شده در دیدار اخیر طرفین در تهران تاکید کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/180386/امیر-خانزادی--ائتلاف-آمریکا-در-خلیج-فارس-شکست-خواهد-خورد
بستن   چاپ