اخبار محرمانه
پاسخ ترکیه به انتقاد عربستان
پنجشنبه 18 مهر 1398 - 11:06:22
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزیر خارجه ترکیه در واکنش به انتقاد عربستان از عملیات «چشمه صلح» اعلام کرد ائتلاف سعودی خود سبب کشته شدن بسیاری از افراد در یمن شده است.
به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در واکنش به انتقاد عربستان از عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه اعلام کرد ائتلاف سعودی خود سبب کشته شدن بسیاری از افراد در یمن شده است.
مولود چاووش اوغلو در گفت‌وگو با خبرنگاران و در واکنش به انتقادات عربستان از عملیات «چشمه صلح» ترکیه گفت: بسیاری از افراد بخاطر محاصره (صورت گرفته در یمن) بر اثر گرسنگی جان باخته‌اند. با چه زمینه‌ای آن‌ها به دنبال بدنام کردن ترکیه و مخالفت با عملیات ترکیه در شمال سوریه هستند؟
وی در ادامه تصریح کرد: آن‌ها خود بسیاری از مردم را در یمن کشته و آن‌ها را در گرسنگی نگه داشته‌اند.
پیشتر خبرگزاری عربستان به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد عربستان آنچه «تجاوز ارتش ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه» می‌خواند را محکوم می‌کند.
این مقام سعودی همچنین عملیات نظامی ترکیه را «تجاوزی آشکار به یکپارچگی، استقلال و حاکمیت سرزمین‌ سوریه» خواند.
ترکیه روز گذشته عملیات «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).
آمریکا پیشتر اعلام کرده بود در این عملیات از کُردها حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دادند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/180358/پاسخ-ترکیه-به-انتقاد-عربستان
بستن   چاپ