اخبار محرمانه
ارتش ترکیه عملیات زمینی در شمال سوریه را آغاز کرد
پنجشنبه 18 مهر 1398 - 05:42:21
اخبار محرمانه - وزارت دفاع ترکیه از آغاز ورود زمینی نیروهای نظامی این کشور به شمال سوریه برای ایجاد منطقه امن در این کشور خبر داد.
به گزارش مشرق، ارتش ترکیه شامگاه چهارشنبه (17 مهر) پیشروی به سمت مرز سوریه را آغاز کرد و از مرز این کشور عبور کرد.
وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شده است، اعلام کرد که عملیات زمینی ارتش این کشور در داخل خاک سوریه آغاز شد و نیروهای ترکیه در حال پیشری در خاک سوریه هستند.
بیشتر بخوانید:
هدف ترکیه از عملیات در سوریه
ترامپ: به ترکیه گفتم نکن!
در این بیانیه آمده است: «نیروهای مسلح ترکیه و ارتش ملی سوریه (گروهک ارتش آزاد) عملیات زمینی خود در شرق را در چارچوب عملیات "چشمه صلح" را آغاز کردند».
این عملیات ساعت 22:30 به وقت آنکارا (23:20 به وقت تهران) آغاز شده و ارتش ترکیه طی آن، از چهار محور ورود به منطقه «تل‌ابیض» و «رأس العین» را شروع کرده است.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی این کشور رد شمال شرق سوریه خبر داد و به دنبال آن جنگنده‌های ترکیه برخی مواضع شبه نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) را که در لیست سیاه آنکارا قرار دارد، در سوریه هدف قرار داد.
ترکیه قصد دارد با ایجاد منطقه امن به طول بیش از 230 کیلومتر و عرض 30 الی 40 کیلومتر در امتداد مرزهای سوریه، علاوه بر دور کردن این شبه‌نظامیان، زمینه را برای اسکان دو میلیون 300 هزار آواره سوری ساکن ترکیه ایجاد کند.
دولت سوریه از این تصمیم ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/180269/ارتش-ترکیه-عملیات-زمینی-در-شمال-سوریه-را-آغاز-کرد
بستن   چاپ