اخبار محرمانه
حرف روز/ نگاه غلطی که باید اصلاح شود
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 10:45:13
اخبار محرمانه - رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بازدید روز گذشته ایشان از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر (ایران ساخت) بار دیگر مسئله اعتماد به جوانان مؤمن انقلابی را به مثابه ضرورتی تاریخی برای پیشرفت کشور مورد توجه قرار داد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت : رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بازدید روز گذشته ایشان از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر (ایران ساخت) بار دیگر مسئله اعتماد به جوانان مؤمن انقلابی را به مثابه ضرورتی تاریخی برای پیشرفت کشور مورد توجه قرار داد. واقعیت آن است که مسئله سه‌گانه «پیشرفت»، «استقلال» و «جوانان» به یکدیگر گره خورده‌اند. کشور نیازمند حرکت در مسیر پیشرفت و آبادانی است تا مردمان سرزمین‌مان روز به روز از زیست بهتری برخوردار باشند و رفاه فراگیر شود. از سوی دیگر، این پیشرفت آن وقت ارزشمند خواهد بود که با از دست دادن نعمت دیگری همراه نباشد! به واقع پیشرفتی ارزشمند است که استقلال و هویت ملی ما را تحت‌الشعاع قرار نداده و ما را به وادی وابستگی و دنباله‌روی از بیگانگان نکشاند؛ پیشرفتی که برخاسته از خودکفایی بوده و با قدرت ملی به دست آمده باشد! موتور چنین تحولی بدون شک با اعتماد به استعداد ایرانی روشن خواهد شد و این همه نزد جوانان مؤمن انقلابی ایران زمین جمع آمده است.
این حرکت سالیان متمادی است که با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است و جوانان مؤمن انقلابی در طول چهار دهه گذشته در هر عرصه‌ای که وارد شده‌اند، خوش درخشیده‌اند؛ اما همچنان در بخشی از فرهنگ عمومی و تفکر مسئولان کشور مقاومت‌هایی در برابر این حقیقت جاری وجود دارد که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در بازدید روز گذشته خود به این معضل چنین اشاره می‌فرمایند: «یکی از گلایه‌های جوانان در نمایشگاه امروز این بود که بعضاً همان محصول یا تولید آنها را دستگاه‌های دولتی از خارج وارد می‌کنند که این ناشی از فرهنگ اقتصاد نفتی است و باید این نگاه غلط اصلاح شود.»
این مقاومت متعلق به خودباختگانی است که غرب را معبد آمال و آرزوهای خود یافته و مقهور دشمن شده‌اند و انفعال و وادادگی را بر تلاش و مقاومت و استقلال و خودباوری ترجیح داده‌اند! تأسف‌آور آن است که چنین افرادی در دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و رسانه‌ای و سطحی از تصمیم‌گیری کلان کشور هم حضور دارند و افکار و اندیشه‌های انحرافی و انفعالی را در جامعه تزریق می‌کنند!
ملت و جوانان منتظرند تا مسئولان دولتی به مهم‌ترین وظیفه خود در قبال پیشرفت کشور عمل کنند و این امر به دست مسئولانی انجام خواهد شد که با همه وجود به جوانان مؤمن انقلابی اعتماد داشته و استقلال و خودکفایی کشور آرمان درونی‌شان باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/179804/حرف-روز--نگاه-غلطی-که-باید-اصلاح-شود
بستن   چاپ