اخبار محرمانه
تعداد زائران اربعین؛ اندازه جمعیت یک کشور است!
چهارشنبه 27 شهريور 1398 - 04:50:37
اخبار محرمانه - نماینده سازمان حج و زیارت باتاکید بر اینکه زائران اربعین از طریق سامانه سماح نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند گفت:‌در صورت ثبت نام در سما زائران بیمه خواهند شد و تا 240 میلیون غرامت فوت به آنها تعلق میگیرد.
به گزارش مشرق، جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بعد از ظهر امروز باحضور حجت‌الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی این ستاد و نمایندگانی از سازمانها و ارگانهای دیگر در سازمان حج و زیارت برگزار شد.
حجت‌الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست اظهار کرد: مردم عراق در عین حال که دلباخته خدمتگذاری به امام حسین(ع) هستند حساسیت‌هایی نیز دارند. علاوه بر این دشمنانی داریم که همواره تمایل دارند نِقاشی بین دو کشور به وجود بیاید.
بیشتر بخوانید:
هراس دشمنان از حرکت پیاده‌روی اربعین
نرخ جابجایی زائران اربعین در مرز مهران اعلام شد
آغاز ثبت نام اربعین برای اتباع و مهاجرین خارجی
وی افزود: باید زائران را به گونه‌ای توجیه کنیم تا با مردم عراق با احترام و تکریم رفتار کنند؛ هرچه این بُعد بیشتر باشد عشق به خدمت‌رسانی آنها نیز افزایش می‌یابد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 3 میلیون زائر در ایام اربعین به کربلا مشرف شوند، گفت: برخی کشورها 3 میلیون جمعیت دارند شما تصور کنید جمعیت یک کشور قرار است چند روز میهمان دیگری باشد بنابراین قرار است حرکت بزرگی صورت گیرد از این رو از خداوند می‌خواهیم زائران بتوانند به راحتی در این کشور حضور یابند و به ایران بازگردند.
وی در ادامه تأکید کرد: مرجعیت کشور عراق باید محفوظ بماند علاوه بر این احترام این به این مرجعیت نیز لازم است چرا که ما در حال دنبال کردن هدف مقدسی هستیم و نباید در این زمینه حاشیه و مشکلی ایجاد شود.
نواب با طرح این پرسش که آیا ما آورده‌ای برای اهل سنت داریم یا خیر، اظهار کرد: وقتی مردم اهل سنت از شیعیان محبت ببینند نگاهشان تغییر می‌کند در این راستا از آنجایی که کودکان زودتر جذب می‌شوند می‌توان سرمایه‌گذاری خوبی روی آنها انجام داد. کودکان کشور میزبان نیز اگر بخوبی مورد توجه قرار بگیرند اثرات مطلوبی به جا می‌گذارد و در آینده خودش را نشان می‌دهد چرا که کودکان امتداد راه ما و شما هستند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: کار ستاد مرکزی اربعین نیز باید در طول سال با برنامه‌های بیشتری تداوم داشته باشد دنیای امروز برای کارهای بسیار کوچک برنامه‌ریزی‌های بسیاری می‌کنند از این رو لازم است برای چنین برنامه بزرگی وقت بیشتری بگذاریم.
حسینی نماینده سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه اعلام کرد: تاکنون 584 هزار نفر از سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که 500 هزار نفر از آنها پرداخت مبلغ سفر را انجام داده‌اند. توصیه اکید ما این است که زائران حتما در این سامانه ثبت‌نام کنند تا در صورت نیاز و بروز حادثه بیمه به آنها تعلق بگیرد.
وی افزود: مجموعه هزینه‌ای که زائران برای ثبت‌نام پرداخت خواهند کرد 25 هزار تومان است و تا 240 میلیون غرامت فوت پرداخت خواهد شد. علاوه بر این زائرینی که در سامانه سماح ثبت‌نام می‌کنند رسیدی به آنها تعلق می‌گیرد که اطلاعاتی درباره بیمه در آن درج شده است.
مداحی مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام نیز در این جلسه اظهار کرد: با 40 موکب در سالهای گذشته همکاری داشتیم. به صورت قطعی گفت‌وگوهایی انجام شده تا مداح و سخنران مورد نیاز آنها را در دهه اربعین تأمین کنیم. از 20 موکب نیز ثبت‌نام به عمل آمده تا به عنوان اولویت دوم محسوب شوند و در صورت توان مداح و سخنران مورد نیاز آنها را نیز تامین کنیم.
وی افزود: تاکنون با حدود 40 مداح و سخنران مذاکره شده و آنها قول قطعی داده‌اند تا در این ایام خدمت‌رسانی کنند. علاوه بر این در این هفته تجمعی در میدان امام حسین با عنوان عاشقان اربعین پیش‌بینی شده که طی آن از افرادی که تاکنون به کربلا مشرف نشده‌اند ثبت‌نام به عمل می‌آید و بدین ترتیب 50 زائر اولی پیش از اربعین به کربلا اعزام خواهند شد.
مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام خاطرنشان کرد: از تعدادی مبلغه نیز ثبت نام به عمل آورده‌ایم چرا که 5 موکب درخواست مبلغه ثابت کرده‌اند و قرار است تعدادی از این افراد به موکب‌ها اعزام شوند. همچنین اعزام قاریان و شعرای رده اول نیز در دستور کار قرار دارد تا در موکب‌ها از آنها استفاده شود.
نماینده سازمان اوقاف نیز اعلام کرد: بنا داریم امسال سامرا رنگ و بوی دیگری داشته باشد و مانند نجف مراسم‌های مذهبی در آن به خوبی برگزار شود. اطلاع‌رسانی برنامه‌های سامرا نیز در دستور کار کمیته برنامه‌ریزی قرار دارد تا زائرینی که از مرز خارج می‌شوند بدانند چه برنامه‌هایی در سامرا برگزار خواهد شد.
وی افزود: چند سال است در مسجد براثا در کاظمین نیز برنامه‌هایی برگزار می‌کند ولی زائران کمی از آن اطلاع دارند بنابر این لازم است در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد ضمن اینکه این مسجد می‌تواند 2 هزار نفر را اسکان دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/166282/تعداد-زائران-اربعین؛-اندازه-جمعیت-یک-کشور-است!
بستن   چاپ