اخبار محرمانه
روایت "فارن پالیسی" از قمار امارات در خاورمیانه و شمال آفریقا
چهارشنبه 27 شهريور 1398 - 02:06:17
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٣٧٩
٠
آخرین خبر / نقش امارات در منطقه فراتر از قدرت حقیقی اش است: این نتیجه ای است که یک مقاله تحلیلی که در مجله فارن پالیسی منتشر شده به آن رسیده است. به گزارش گروه تحلیل های آخرین خبر به نقل از "العربی"، این مقاله اضافه کرده که دخالت های امارات بار سنگینی بر دوش این کشور شده و اجرای استراتژی ای که امارات در نظر دارد سخت است.
اما دخالت های امارات در منطقه کدامند؟
1.مصر: گزارش های فراوانی حمایت امارات از کودتا علیه محمد مرسی اولین رییس جمهور غیرنظامی منتخب در مصر را اثبات کرده اند.کشورهای عربی خلیج فارس بین سال های 2013-2015 کمکی بالغ بر 23 میلیارد دلار به مصر کرده اند.
2.یمن: امارات از جدایی طلبان جنوبی حمایت می کند. مهمترین شبه نظامیانی که از امارات اطاعت می کنند نیروهای کمربند امنیتی و نیروهای نخبه شبوانیه هستند. همچنین امارات در یمن شخصیت های سیاسی برجسته ای دارد که مهمترین آن ها هانی بن بریک معاون رییس مجلس انتقالی جنوب است که نهادی حامی جدایی طلبی به شمار می رود. همچنین بر اساس گزارش های حقوقی امارات زندان های محرمانه در یمن دارد و از آن برای شکنجه کسانی که دشمن می شمارد استفاده می کند. همچنین مزدورهایی در یمن دارد که از آن ها برای اجرای عملیات ترور مخالفانش در یمن بهره می گیرد.
3.لیبی: امارات پایگاه های نظامی که از جمله آن ها "خروبه" است را برای حمایت از خلیفه حفتر در جنگ ادامه دارش علیه دولت وفاق که مشروعیت بین المللی دارد، پایه گذاری کرده است. امارات همچنین از پهپاد برای بمباران چند منطقه در لیبی استفاده کرده و گزارش های رسانه ای نیز حاکی از فرستادن تسلیحات و تجهیزات نظامی از طرف امارات برای ژنرال حفتر است. گزارش های رسانه ای روسی ای نیز منتشر شده که بر اساس آن امارات به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در نیجر است.
4.الجزایر: فیلم های زیادی منتشر شده که نشان دهنده شعارهای الجزایری ها علیه امارات است. آن ها امارات را به عنوان یک بازیگر ضد جنبش آزادی خواهانه شان می دانند و شعار "امارات...برو" را سر می دهند. این مساله در طول رخدادهای انقلاب در سودان نیز دیده شد.
5.تونس: در تونس نیز امارات متهم به دخالت در امور داخلی این کشور شد. حمادی جبالی نخست وزیر سابق تونس، ابوظبی را متهم کرد که با تحمیل خواسته ها، پول و رسانه؛ حاکمیت ملی امارات را خدشه دار کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/166275/روایت-"فارن-پالیسی"-از-قمار-امارات-در-خاورمیانه-و-شمال-آفریقا
بستن   چاپ