اخبار محرمانه
آماری از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 20:14:08
اخبار محرمانه - فارس / وزارت کشور اردن اعلام کرد که از زمان بازگشایی گذرگاه جابر(نصیب) در مرز اردن و سوریه، 153 هزار آواره سوری به کشور خود بازگشته‌اند.
اداره امور آوارگان سوریه در وزارت کشور اردن امروز سه‌شنبه اعلام کرد که از زمان بازگشایی گذرگاه جابر/نصیب (15 اکتبر گذشته) تا کنون 153 هزار آواره سوری به کشور خود بازگشته‌اند.
در گزارش وزارت کشور اردن آمده است که اسامی حدود 33 نفر از این افراد به عنوان پناهنده به ثبت رسیده بود.
به نوشته روزنامه اردنی«الغد»، در گزارش وزارت کشور اردن بر پایبندی این کشور به اصل بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری و تسهیل اقدامات لازم برای بازگشت آن‌ها تأکید شده است.
پیشتر کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل بر اساس تحقیقاتی که درباره میزان تمایل آوارگان سوری در کشورهای منطقه برای بازگشت داوطلبانه آن‌ها انجام داده بود، اعلام کرد که 75.2 درصد این آوارگان تمایل به بازگشت دارند.
گذرگاه «نصیب-جابر» از سال 2015 و پس از اشغال آن توسط گروههای تروریستی بسته شد، ولی ارتش سوریه در تابستان سال گذشته (1397) توانست مجددا کنترل آن را به دست گیرد.
به گفته سازمان ملل متحد 650 هزار آواره سوری در اردن حضور دارند، ولی «امان» تعداد سوری‌هایی را که در پس از جنگ سوریه به اردن پناهنده شدند، یک ملیون و 300 هزار نفر اعلام کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/166076/آماری-از-بازگشت-آوارگان-سوری-به-کشورشان
بستن   چاپ