اخبار محرمانه
کمپین انتخاباتی اصولگرایان تند برای ترامپ؟
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 10:46:36
اخبار محرمانه -
کمپین انتخاباتی اصولگرایان تند برای ترامپ؟
١٠٩
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بی‌تردید کم‌سوادترین افراد جامعه می‌دانند که مذاکره با آمریکا موضوعی نیست که رئیس‌جمهور یا وزیر امور خارجه بخواهد با آن موافقت یا مخالفت کند بلکه نظر مقام معظم رهبری مبنای مذاکره یا عدم مذاکره در این مورد خواهد بود. رسانه دولت چند روز قبل در پاسخ به مدیرمسئول کیهان آورده بود: «کسی در این تردید ندارد که مذاکرات با آمریکایی‌ها در آخرین سال دولت دهم در عمان که در کانالی خارج از دولت وقت انجام شد با هماهنگی کامل رهبر معظم انقلاب بود. این گفت‌وگوها برخلاف مذاکرات 1+5 گفت‌و‌گوهای مستقیم و رودرروی نمایندگان تهران- واشنگتن درباره پرونده هسته‌ای بود و مقدمه‌ای شد بر مذاکرات بعدی. گذشته از این، نامه‌نگاری‌های باراک اوباما رئیس‌جمهوری وقت آمریکا با رهبر معظم انقلاب، نشان از آن دارد که حتی طرف‌های مذاکره با ایران هم این را درک کرده بودند که تصمیم‌گیری درباره موضوعات مهم و کلان کشوری بدون هماهنگی با رهبری امکان‌پذیر نیست. بیراه نبود که آقای اوباما و قبل‌تر بوش‌پسر نامه‌های رئیس‌جمهوری وقت ایران یعنی محمود احمدی‌نژاد را بی‌پاسخ گذاشتند». برخلاف آنچه دلواپسان و رسانه‌های آنها تبلیغ می‌کنند اصلاح‌طلبان علاقه وافری به مذاکره با آمریکا ندارند و نباید فراموش کرد که این طیف با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی به اظهار نظر می‌پردازد مانند اشغال سفارت آمریکا در سال 58 که لازمه آن زمان بود. معصومه ابتکار از جمله افراد شاخص در تسخیر سفارت آمریکا بود اما او امروز در پاسخ به این سوال که «مخالفان دولت می‌گویند بخشی از دولت طرفدار مذاکره با آمریکا است، آیا شما کسی را در دولت می‌شناسید که موافق مذاکره باشد»، گفت: خیر من چنین کسانی را در کابینه نمی‌شناسم. قطعا فرمان رهبر معظم انقلاب در این موضوع خیلی شفاف است و به‌نظرم مساله روشن است. البته در کنار جنگ اقتصادی، جنگ روانی هم وجود دارد، بحثی که الان آمریکا برای مذاکره مطرح می‌کند و ادعا دارد برای مذاکره آماده است و رئیس‌جمهورشان شماره می‌دهد، به نوعی می‌خواهد مساله را بر گردن ما بیندازد یا اصطلاحا توپ در زمین ما باشد. این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: ما حتما باید استراتژی صحیحی برای مواجهه با این موضوع داشته باشیم و برای مردم توضیح بدهیم که دلیل این که ما گفتیم «نباید مذاکره کرد»، بی‌اعتمادی به طرف مقابل است.
اصولگرایانی که خواهان مذاکره هستند
در چنین شرایطی دلواپسان که چندان بی‌میل به مذاکره با آمریکا نیستند درصددند تا توپ را در زمین اصلاح‌طلبان بیندازند مانند تسنیم که با تیتر «کمپین انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای ترامپ» و انتشار تصویری اینگونه القا کرد که مصطفی تاجزاده، عبدا... رمضانزاده، الهه کولایی و عبدا... ناصری از موافقان مذاکره با آمریکا هستند اما خبر نداشتند هم‌طیفان خودشان در مصاحبه‌های مکرری که کردند از تمایلشان برای مذاکره سخن گفتند. البته اطلاع داشتند اما خود را به خواب زدند تا مجبور به اعتراف نشوند! چندان غیرمنصفانه نیست از تیر کمپین انتخاباتی اصولگرایان برای ترامپ در گزارش این تمایل استفاده شود. در ادامه به برخی از این تمایلات اصولگرایانه برای مذاکره با آمریکا اشاره می‌شود:
سیدمحمد حسینی: آمریکا از برجام خارج شده است، دیگر مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد چون اگر توافقی انجام شود، آمریکا به آن پایبند نخواهد بود اما می‌شود برای یک‌بار دیگر این فرصت را مطرح کرد.
حسین بیادی: به‌دلیل بدعهدی آمریکایی‌ها در توافق برجام آنها علاوه بر اینکه باید به برجام برگردند و به رفع تحریمات سرعت ببخشند باید امتیازات بیشتری را جهت مذاکره ارائه دهند. در این صورت امید به مذاکره جدید وجود دارد.
فواد ایزدی: هر زمان فرصت مذاکره برابر با آمریکا بود، من هم موافق مذاکره هستم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/165706/کمپین-انتخاباتی-اصولگرایان-تند-برای-ترامپ؟
بستن   چاپ