اخبار محرمانه
ترامپ بازنده اصلی!
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 10:24:09
اخبار محرمانه - شبکه سعودی «العربیه» از وقوع «آتش‌سوزی» در مجتمع آرامکو در «بقیق» خبر داد. سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی نیز با تأیید این خبر، اعلام کرد: در ساعت چهار صبح تیم‌های امنیت صنعتی شرکت آرامکو (برای خاموش کردن) دو آتش‌سوزی در دو کارخانه شرکت در استان «بقیق» و «هجره خریص» وارد عمل شدند[...]
پایگاه بصیرت
یادداشت : شبکه سعودی «العربیه» از وقوع «آتش‌سوزی» در مجتمع آرامکو در «بقیق» خبر داد. سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی نیز با تأیید این خبر، اعلام کرد: در ساعت چهار صبح تیم‌های امنیت صنعتی شرکت آرامکو (برای خاموش کردن) دو آتش‌سوزی در دو کارخانه شرکت در استان «بقیق» و «هجره خریص» وارد عمل شدند که به گفته وی، این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار دادن (این شرکت) با پهپاد بوده است.
در همین راستا، خبرگزاری «رویترز» از بروز مشکل در تولید نفت خام در عربستان سعودی در پی دو حمله پهپادی به تأسیسات نفتی این کشور خبر داد و در ادامه گزارش خود اعلام کرد: حملات به تأسیسات آرامکو صادرات نفت عربستان را به نصف کاهش داده است. ترامپ با نگرانی در تماس تلفنی با محمدبن‌سلمان اعلام کرد، حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان بر اقتصاد جهانی تأثیرگذار است. در واقع با علنی شدن شکننده بودن امنیت اقتصادی عربستان به ویژه در حوزه نفتی، این کشور دیگر نخواهد توانست سرمایه‌گذار در حوزه انرژی جذب کند. اخلال در تولید نفت عربستان دو پیامد اصلی خواهد داشت؛ اول اینکه، هژمونی دلار نفتی عربستان از بین خواهد رفت و دیگر این کشور به اندازه کافی نخواهد توانست از تروریسم و سیاست‌های خشن آمریکا حمایت مالی کند و دوم اینکه آمریکا به خوبی درک کرد با اتکا به عربستان نمی‌تواند امنیت انرژی جهان را تأمین کند؛ از این رو به نظر می‌رسد ترامپ بازنده اصلی تحولات منطقه خواهد بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/164831/ترامپ-بازنده-اصلی!
بستن   چاپ