اخبار محرمانه
وعده انتخاباتی جنجالی نتانیاهو
شنبه 23 شهريور 1398 - 01:43:12
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ٢٣
٨
آخرین خبر / بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل 19 شهریور در یک سخنرانی انتخاباتی گفت "قصد خودم برای اینکه با تشکیل دولت آینده حاکمیت اسرائیل را بر دره اردن و شمال دریای مرده گسترش دهم". نتانیاهو متعهد به الحاق دره اردن و شمال دریای مرده در کرانه باختری در صورت پیروزی اش در انتخابات آینده کنست شد. نخست وزیر اسرائیل این پیام را به رای دهندگان داد و وعده ارائه لایحه ای کامل به کنست برای ایجاد شهرک های صهیونیستی شد. مدت کوتاهی پس از اعلام این وعده، شبکه های اسرائیل ویدئوهایی را پخش کردند که نتانیاهو را در حال خروج اجباری از تجمع انتخاباتی در اسدود در جنوب تل آویو نشان می داد پس از اینکه آژیرهای هشدار در پی حمله موشکی از غزه به سوی اسدود و عسقلان به صدا درآمدند. 20 شهریور ارتش اسرائیل اعلام کرد نظام گنبد آهنین جلوی موشک ها را گرفته است و این حمله زخمی در پی نداشته است و با یک سلسله حملات به چند هدف در نوار غزه پاسخ این حمله داده شده است.
به گزارش "وفا" خبرگزاری فلسطین، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرده است به همه توافقات با اسرائیل و تعهدات مرتبط با آن را در حال اجرای این طرح توسط نتانیاهو پایان خواهد داد: "تصمیم های نتانیاهو بر خلاف قطعنامه های قانون بین المللی و حقوق بین الملل است".
این اعلام پیامدهای عربی و بین المللی داشت. وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیانیه ای این تصمیم را تحولی خطرناک که قوانین بین المللی را نقض می کند توصیف کردند و ریاض خواستار نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری های اسلامی شد. سازمان ملل هشدار داد که این طرح تلاش ها برای برپایی صلح در منطقه را نابود می کند. در حالی که مسئولان دولت آمریکا اعلام کردند سیاست آمریکا در این زمینه تغییری نکرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/163219/وعده-انتخاباتی-جنجالی-نتانیاهو
بستن   چاپ