اخبار محرمانه
دردسر جدید برای سعودی‌ها؛ نام یکی از عوامل اصلی حادثه 11 سپتامبر اعلام می‌شود
جمعه 22 شهريور 1398 - 20:37:19
اخبار محرمانه - جماران / نزدیکان قربانیان عملیات 11 سپتامبر که علیه عربستان سعودی به اتهام کمک به مالی به القاعده شکایت کرده اند خواستار برداشته شدن محرمانه مانده هویت این فرد شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی اعلام کردند در نظر دارند هویت فردی مظنون به صدور دستور به دو مسئول عربستان سعودی برای کمک به عوامل عملیات 11 سپتامبر را فاش سازند، کاری که اگر انجام گیرد عربستان سعودی را با مشکل مواجه خواهد کرد.
نزدیکان قربانیان عملیات 11 سپتامبر که علیه عربستان سعودی به اتهام کمک به مالی به القاعده شکایت کرده اند خواستار برداشته شدن محرمانه مانده هویت این فرد شده اند. با توجه به ماهیت محرمانه بودن این پرونده ، اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا تصمیم گرفتند رضایت آنها را جلب کنند.
عربستان سعودی که کوچکترین دخالت در این عملیات تروریستی را رد کرده است تاکنون نتوانسته است مانع پیشرفت این پرونده شود. اگر مسئولیت عربستان سعودی در این عملیات ثابت شود ،ممکن است مجبور به پرداخت جریمه هنگفتی شود.
از میان 19 خلبانی که چهار هواپیمای مسافربری را ربودند و چهارتای آنها به برج های دو قلو نیویورک برخورد کردند و نزدیک به 3000 نفر در نتیجه آن کشته شدند 15 نفر از اتباع عربستان سعودی بودند.
نتیجه یک گزارش رسمی که در سال 2002 منتشر شد نشان می دهد دو مسئول عربستانی ساکن آمریکا به نام های عمر البایومی و فهد السومری برخی از اعضای این گروه را تامین مالی کرده بودند. اما هیچ مدرک و سندی در تایید این اتهامات ارائه نشد.
در گزارش تحقیقی پاک شده از برخی اطلاعات، اف بی آی در سال 2012 این احتمال را مطرح کرده بود. براساس این گزارش اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد شخصی با هویت اعلام نشده به البایومی و السومری دستور داده است تا به هواپیماربایان کمک کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/163053/دردسر-جدید-برای-سعودی‌ها؛-نام-یکی-از-عوامل-اصلی-حادثه-11-سپتامبر-اعلام-می‌شود
بستن   چاپ