اخبار محرمانه
هشدار گوترش درباره تشدید تنش در خلیج‌فارس
جمعه 22 شهريور 1398 - 19:49:08
اخبار محرمانه - ایرنا / دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که جهان نمی‌تواند با وجود رویارویی بزرگ در خلیج فارس دوام آورد.
به گزارش روز جمعه خبرگزاری آسوشیتدپرس از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، «آنتونیو گوترش» با اشاره به تشدید تنش بین آمریکا و ایران، به خبرنگاران گفت: جلوگیری از متشنج شدن اوضاع، یک ضرورت قطعی است.
وی با بیان اینکه دیدگاه خاصی از دیدار احتمالی بین طرف های ایرانی و آمریکایی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ندارد، یادآور شد که هر تلاشی برای جلوگیری از رویارویی و تشدید تنش، «همواره مورد استقبال خواهد بود».
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده که «ایران خواهان دیدار با آمریکاست» و این در حالیست که مقام های جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا را در شرایطی که تحریم ها به قوت خود باقی باشد، ‌ منتفی دانسته اند.
رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته با خروج رسمی از برجام، در چارچوب رویکرد «فشار حداکثری»، تحریم های شدیدی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و همچنین وعده به صفر رساندن صادرات نفت ایران را داد.
با گذشت بیش از یکسال از این تحریم ها و ناکامی واشنگتن در دستیابی به اهداف ضد ایرانی، ترامپ بارها مدعی ابراز تمایل مقامات ایرانی برای دیدار با خود شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/162997/هشدار-گوترش-درباره-تشدید-تنش-در-خلیج‌فارس
بستن   چاپ