اخبار محرمانه
حال و هوای بورس در هفته‌ای که گذشت
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 12:02:09
اخبار محرمانه - ایرنا / شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (20 شهریور ماه) به عدد 299 هزار و 931 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود سه درصد رشد داشت.
در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس 9 هزار و 753 واحد رشد داشت، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (13 شهریور ماه) با عدد 290 هزار و 178 واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (20 شهریور ماه) به عدد 299 هزار و 931 واحد رسید.
شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته 330 هزار و 76 واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم 342 هزار و 211 واحد رسید و افزایش 12 هزار و 135 واحدی را رقم زد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته 79 هزار و 204 واحد بود که در هفته جاری این عدد به 83 هزار و 499 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از 53 هزار و 19 واحد به عدد 55 هزار و 895 واحد رسید.
تعداد روزهای معاملاتی در هفته جاری سه روز بود، ارزش بورس تهران در مدت ذکر شده 11 هزار و 82 میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته ٢ درصد رشد را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و 131 میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با رشد یک درصدی همراه شد.
در هفته منتهی به ٦ شهریور ماه انبوه سازی، مواد دارویی، خودرو، کانی های غیرفلزی، سیمان، فرآورده های نفتی، تامین آب - برق و گاز، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشسته، قند و شکر، بانک ها، چند رشته ای صنعتی و شیمیایی از جمله صنایعی بودند که بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت انبوه سازی و مواد دارویی با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند.
در هفته‌ای که گذشت فلزات اساسی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، خودرو و قطعات، شیمیایی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، دارویی‌ها، انبوه سازی املاک و مستغلات، فرآورده های نفتی، استخراج کانه های فلزی، بیمه و بازنشستگی، سرمایه گذاری ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سیمان - آهن و گچ نسبت به دیگر صنایع بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
همچنین بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، سرمایه گذاری ها، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، بیمه و بازنشستگی بیشترین میزان از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/162361/حال-و-هوای-بورس-در-هفته‌ای-که-گذشت
بستن   چاپ