اخبار محرمانه
ترس آمریکا از تهدیدات احتمالی 4 کشور بزرگ
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 10:15:24
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، کارشناسان معتقدند که فضای سایبری در ابتدا یک محیط صلح‌آمیز برای اجرای عملیات‌های آزاد و بهترین توانایی‌ها و افراد برای استقرار در هنگام نیاز است و نباید نظامی باشد.
سیاران مارتین (Ciaran Martin)، مدیر عامل مرکز امنیت سایبری ملی امریکا (NCSC) در نشست بیلینگتون گفت که اینترنت صلح‌آمیز، مسئله‌ای عملی و تاکتیکی است زیرا همیشه با امنیت و آزادی اینترنت می‌توان سود بیشتری کسب کرد.
مارتین اعلام کرد:
باید روی تهدیدات مداوم از سوی 4 کشور بزرگ روسیه، چین، ایران و کره شمالی تمرکز کرد. ما اکنون نسبت به قبل اطلاعات بیشتری در مورد این کشورها داریم و به همین دلیل می‌توانیم در برابر آنها مقابله کنیم.
بنابر ادعای مارتین، این تهدیدات عبارتند از:
روسیه با ابزار پیشرفته و جدید به دنبال مزایای سیاسی سنتی است.
چین، حملات سایبری را روی اهداف تجاری اجرا می‌کند.
و نفوذها از سوی ایران؛ و تلاش کره شمالی برای سرقت پول. هر 2 کشور آمادگی اجرای حملات دیجیتالی به شیوه‌ای دارند که هرگز به‌طور فیزیکی جرأت اجرای آنها را ندارند.
این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد:
این تهدیدی است که ما آن را دست کم می‌گیریم؛ زیرا حملات آنها به یک چالش مستقیم و واقعی برای داشتن یک اقتصاد دیجیتال پررونق برای بازگرداندن اعتماد عمومی تبدیل شده است. باید به همراه شرکا عملکردی هماهنگ برای مدیریت این تهدید و حفظ هوشیاری مداوم داشته باشیم.
مارتین همچنین با دریافت جایزه بین‌المللی رهبری امنیت سایبری از دیگر دریافت‌کنندگان از جمله کریستوفر کربز (Christopher Krebs)، اولین مدیر آژانس امنیت زیرساخت و سایبری وزارت امنیت داخلی (CISA) و ییگال اونا (Yigal Unna)، مدیرکل اداره سایبری ملی اسرائیل قدردانی کرد.
وی افزود:
ییگال و اداره سایبری ملی اسرائیل همانند سیسا، به عنوان یک رهبر جهانی به دنبال امن‌تر کردن اتوماتیک اینترنت برای شهروندان و ترکیب بهترین قابلیت‌های امنیت ملی با دانش فنی هستند. من به رهبری کریس در تأسیس آژانس امنیت زیرساخت و سایبری وزارت امنیت داخلی و تأکیدش بر همکاری با متحدانمان احترام می‌گذارم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/162291/ترس-آمریکا-از-تهدیدات-احتمالی-4-کشور-بزرگ
بستن   چاپ