اخبار محرمانه
تاثیر پرونده خاشقجی در روابط ریاض و واشنگتن
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 18:23:13
اخبار محرمانه - ایلنا / سناتور آمریکایی که اخیرا با ولیعهد سعودی دیدار کرده از هشدار به وی درباره باز بودن پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد در مسیر روابط ریاض- واشنگتن خبر داد.
به گزارش القدس العربی،‌«اگنس کینگ»، ‌سناتور آمریکایی که اخیرا با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی دیدار کرده است، فاش کرد که وی از وجود مشکل در پرونده «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی آگاه است و می‌داند که باید انعطاف پذیرتر بوده و شخصا مسئولیت این جنایت را بر عهده گیرد.
کینگ و «تد یونگ» دو سناتور آمریکایی، چند روز قبل در جده با بن سلمان دیدار و موضوع قتل خاشقجی و پرونده جنگ یمن را مطرح کردند.
شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از کینگ گزارش داد که او در دیدار با بن سلمان به وی تأکید کرده است که موضوع قتل خاشقجی همچنان مانع بزرگی در روابط عربستان و آمریکاست و به همراه سناتور یونگ بسیار جدی با ولیعهد سعودی صحبت کرده‌اند.
وی در ادامه گفت:‌ «بن سلمان در این دیدار هنگام طرح موضوع خاشقجی توسط دو سناتور آمریکایی عصبانی یا غافلگیر نبود و گویا آمادگی مواجه شدن با این موضوع را داشته است».
کینگ با امتناع از ورود به جزئیات دیدار خصوصی با ولیعهد سعودی گفت: «به اعتقاد من شاهزاده بن سلمان می‌داند که مشکل دارد و باید شخصا مسئولیت جنایت قتل خاشقجی را به عهده گیرد. او به خوبی از انتظارات کنگره آمریکا آگاه است».
کینگ درباره حوادث یمن نیز گفت که به همراه یونگ با تعدادی از مقام‌های نظامی سعودی درباره این پرونده صحبت کرده‌اند.
وی تأکید کرد که در این زمینه تا حدودی پیشرفت حاصل شده است و به اعتقادش سعودی‌ها و اماراتی‌ها قصد دارند از جنگ یمن جدا شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/161954/تاثیر-پرونده-خاشقجی-در-روابط-ریاض-و-واشنگتن
بستن   چاپ