اخبار محرمانه
شرط دفتر سیاسی طالبان برای توقف حملات
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 18:23:02
اخبار محرمانه - تسنیم / سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که پس از امضای توافقنامه صلح در دوحه توسط آمریکایی‌ها، حملات به نیروهای خارجی را متوقف خواهد کرد.
«سهیل شاهین» افزود: طالبان تنها در صورتی که آمریکا به مواضع ما حمله نکند و توافقنامه صلح را در قطر امضا کند، جنگ را متوقف خواهیم کرد.
شاهین درباره مذاکرات بین الافغانی نیز گفت که حضور اداره کابل در مذاکرات تنها پس از امضای توافقنامه با واشنگتن قابل بحث است.
به گفته سخنگوی دفتر طالبان در قطر، پس از خروج نظامیان آمریکایی همه افغان‌ها در بازسازی و آینده افغانستان حضور خواهند یافت.
نمایندگان طالبان و آمریکا در یکسال گذشته 9 دور در قطر مذاکره کردند و در آخرین دور از این مذاکرات گفته می‌شد که دو طرف به توافق‌هایی دست یافتند.
اوایل هفته جاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت که قرار بود روز یکشنبه به‌طور جداگانه و مخفیانه با رهبران طالبان و «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در «کمپ دیوید» دیدار کند اما به‌دلیل حمله طالبان در کابل که منجر به کشته شدن 12 نفر از جمله یک نظامی آمریکایی شد مذاکرات با این گروه را لغو می‌کند.
گروه طالبان در واکنش به لغو مذاکرات قطر توسط ترامپ با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که مبارزه 18 ساله آنها برای آمریکا ثابت کرده است که ما جز پایان یافتن اشغال کامل افغانستان به هیچ چیز دیگر قانع نمی‌شویم و برای این هدف بزرگ به جهاد ادامه می‌دهیم.
به تازگی نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفته که مذاکرات با گروه طالبان که پیش از این متوقف شده بود، اکنون مرده است.
نیویورک تایمز نیز با اشاره به لغو مذاکرات آمریکا با طالبان نوشت که ترامپ پیش از این نظر خود را درباره چنین تصمیم‌هایی مانند رابطه با کره شمالی تغییر داده بود اما بازگشت طالبان بر سر میز مذاکره دشوار است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/161950/شرط-دفتر-سیاسی-طالبان-برای-توقف-حملات
بستن   چاپ