اخبار محرمانه
هشدار بی‌سابقه پاکستان به هند
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 14:53:37
اخبار محرمانه - ایسنا / وزیر امور خارجه پاکستان هشدار داد "اشغال غیرقانونی" کشمیر توسط دولت هند، می‌تواند هر دو کشور را به "جنگی غیرمترقبه" وارد کند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شاه محمود قریشی،‌ وزیر خارجه پاکستان، طی جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل، هند را متهم به "تبدیل کردن کشمیر به بزرگترین زندان روی زمین" کرد. او گفت که برخی از مردم کشمیر تحت شکنجه و تجاوز قرار گرفته‌اند.
این مقام پاکستانی گفت: "از بیان کلمه "نسل‌کشی" لرزه به تنم می‌افتد، اما باید این را بگویم".
اوج‌گیری اختلافات پاکستان و هند، از زمانی که دولت هند دست به تغییر وضعیت اجرایی در کشمیر زد، آغاز شد. ایالت "جامو و کشمیر" طی اقدام دولت هند در پنجم ماه اوت، به دو ناحیه فدرال تقسیم‌بندی شد.
قریشی به خبرنگاران گفت: "با برطرف شدن محدودیت‌ رفت و آمدها [در کشمیر]، واقعیت آشکار می‌شود و جهان متوجه فاجعه‌ای که در راه است، خواهد شد".
دولت پاکستان همچنین بیانیه‌ای از طرف حدودا 60 کشور صادر کرده و طی آن خواستار احترام به حقوق بشر، پایان دادن به سخت‌گیری‌ها، بر طرف کردن قطعی ابزارهای ارتباطی و "دسترسی نامحدود" ارتباطی برای رسانه‌های بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری در کشمیر شده است.
ویجای تاکور سینگ، معاون وزیر خارجه هند، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه پاکستان، " شورای حقوق بشر سازمان ملل" را جهت "ارائه تفاسیر ادامه‌دار با لفاظی تعرض‌آمیز و اتهامات نادرست و ساختگی علیه کشورش" تحت انتقاد شدید قرار داد. او طی اظهارات خود نامی از پاکستان نبرد.
این دیپلمات با اشاره غیر مستقیم به این کشور بیان داشت: "جهان آگاه است که این بیان ساختگی، از کانون تروریسم جهانی برخاسته است؛ جایی که سال‌ها پناهگاه سردمداران شورشیان بوده است".
او در ادامه گفت: "این کشور، عامل تروریسم بین مرزی به عنوان دیپلماسی حاشیه‌ای خود است".
منطقه کشمیر، بین هند و پاکستان تقسیم شده و هر دو این کشورها ادعای حاکمیت بر آن دارند. این دو رقیب هسته‌ای بر سر همین موضوع، دو بار به جنگ پرداخته‌اند.
پاکستان مدعی شده که امکان حمله هند به بخشی از کشمیر که تحت حاکمیت پاکستان است، با صحنه‌سازی موازی یک حمله در کشمیر هند وجود دارد و این اقدام، می‌تواند انظار بین‌المللی را از نقض حقوق بشر در این منطقه منحرف کند.
قریشی می‌گوید: "هند، غیر مسئولانه عمل می‌کند؛ آن‌ها متخاصم‌تر می‌شوند؛ اگر عملیات پرچم دروغین انجام شود -که ما از آن ترس داریم- و آن‌ها این را بهانه‌ای برای سوء رفتار با پاکستان قرار دهند، ما پاسخ خواهیم داد".
او در ادامه اظهار داشته است: "ما با قدرت پاسخ خواهیم داد؛ و از کجا معلوم، شاید وارد جنگی غیر مترقبه شویم".
این وزیر خارجه همچنین عنوان کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشنهاد میانجی‌گری در موضوع را داده است؛ وی در این خصوص می‌گوید: "ما از آن استقبال کردیم و هند گفت "نه، نه، نگران نباشید، ما مسائل را خودمان حل خواهیم کرد" آن‌ها حل نخواهند شد؛ این موضوع نمی‌تواند دوطرفه حل شود".

http://www.SecretNews.ir/fa/News/161810/هشدار-بی‌سابقه-پاکستان-به-هند
بستن   چاپ